یک متخصص بیماری های گوارشی گفت: علاوه بر چاقی و اضافه وزن، ورزش نکردن و عدم تحرک و فعالیت بدنی، یبوست نیز عاملی بسیار مهم در ابتلا به واریس است.

نادر شریف زاده متخصص بیماری های گوارشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درصد بالایی از افراد جامعه به دلایلی همچون تغذیه نامناسب و عدم فعالیت و تحرک بدنی دچار یبوست هستند و به دنبال این بیماری دچار افت کیفیت زندگی می شوند.

وی افزود: واریس نیز بیماری شایعی است که در آن دیواره وریدها یا همان سیاهرگ ها، دچار تورم و برآمدگی شود که این حالت می تواند با درد و تورم ناحیه دچار نارسایی همراه بوده و علائم و نشانه های دیگری نیز نظیر زخم نیز در بدن ایجاد شود.

شریف زاده با بیان اینکه واریس به طور عمده در دیواره های مربوط به وریدهای قسمت تحتانی ساق پا بروز می کند، تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل بروز این مشکل، فشارهای درون لوله گوارش است که سیاهرگ های بدن نیز فشار وارد می کند.

وی تأکید کرد: چاقی و اضافه وزن، ورزش نکردن و عدم تحرک و فعالیت بدنی عوامل مهم بروز واریس است که علاوه بر آن یبوست نیز به دلیل ایجاد فشار درون لوله گوارش، عاملی بسیار مهم در ابتلا به واریس است.شریف زاده با اشاره به اینکه برطرف کردن یبوست اقدامی مهم در بهبود واریس است.

 یادآور شد: رژیم غذایی حاوی فیبر بالا به ویژه مصرف کربوهیدرات ها، میوه ها و سبزی ها تأثیر بسیار زیادی در کاهش خطر بروز یبوست و در نتیجه کاهش احتمال ابتلا به واریس دارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مبتلایان به واریس به دلیل تشدید بیماریشان نیازمند عمل جراحی و استفاده از روش های درمانی تخصصی تر هستند./ع2
برچسب ها: یبوست ، واریس ، ورزش ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار