شهردار منطقه 18 گفت: بافت فرسوده یکی از معضلات محله های 16 گانه منطقه 18 است که محدوده وسیعی از منطقه را تشکیل می دهد.

محمد صارمی زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: موضوع بافت فرسوده می بایست در اولویت برنامه های شهری قرار گیرد. البته در مرحله نخست برای ورود به نوسازی این بافت ها نیازمند عزم راسخ و مشارکت و همراهی همه شهروندان هستیم.

شهردار منطقه 18 اظهار داشت: در مرحله دوم باید بر اساس ضرورت و نیاز ها عمل کنیم. چون در بعضی از محله ها شرایط از نظر وجود بافت فرسوده بسیار خطرناک و نا به سامان است و باید طرح ها و برنامه ها را پس از اولویت بندی در آن محله ها اجرا کرد.

صارمی زاده ادامه داد: نوسازی بافت فرسوده برنامه بلند مدتی است که باید در چند دوره زمانی انجام می شود.

* افزایش سرعت بیشتر احداث طرح های مسکونی در منطقه

شهردار منطقه 18 افزود: در سال جدید روند ساخت طرح های مسکونی نوسازان غدیر و بهاران در خیابان شهید منصور عمرانی و همچنین شهرک امام خمینی (ره) برای اسکان شهروندانی که خانه هایشان در بافت فرسوده خطرناک قرار دارد، سرعت بیشتری پیدا می کند.

وی اظهار داشت: البته تا این زمان با مشارکت شهروندان و شورایاران به دستاوردهای ارزشمندی در حوزه بافت فرسوده دست یافته ایم و شاهد ثبت هزار و 466 پلاک ثبتی بافت فرسوده فقط در محله یافت آباد بودیم که از این تعداد بیش از 80 درصد آن ها برای نوسازی مشکل مالکیتی دارند و امیدواریم که با برگزاری نشست های مشترک مدیریت شهری منطقه و دست اندرکاران اداره اوقاف امسال این معضل رفع شود./ل

برچسب ها: شهردار ، بافت ، فرسوده ، معضل ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار