رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام کرد جک لیو را به عنوان وزیر خزانه داری جدید انتخاب کرده است و از سنا هم خواست فورا این انتخاب را تایید کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی سی ان ان لحظاتی پیش از نامزد شدن رسمی « جک لو » رئیس کارکنان کاخ سفید که از وی بعنوان دست رئیس جمهوری آمریکا نام برده می شود ، برای پست وزارت خزانه داری این کشور از سوی باراک اوباما خبرداد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه رسما اعلام کرد جک لیو  را به عنوان وزیر خزانه داری جدید انتخاب کرده است و از سنا هم خواست فورا این انتخاب را تایید کند.

 اوباما در سخنانی در کاخ سفید در مورد لیو که قرار است جایگزین تیموتی گایتنر شود، گفت به لیو اعتماد کامل دارد و دوستی وی برایش ارزشمند است.

گفته می شود منتقدان زیادی در سر راه تایید وی در کنگره حضور دارند.

 بر اساس این گزارش، مدت‌ها انتظار بر این بوده چنین شغلی به جک لو پیشنهاد شود. او اولین یهودی ارتودوکسی بوده که به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید فعالیت کرده است.

او که پیشتر دو بار مدیر دفتر مدیریت و بودجه بوده، تاکنون در بسیاری از مذاکرات مالی حساس با رهبران جمهوریخواه شرکت کرده است. نکته اینکه او پیوند نزدیکی با رهبران یهودی در واشنگتن دارد و در رقابت‌های انتخاباتی سال 2012 در جامعه یهودی برای اوباما تبلیغ می‌کرده است.

در این گزارش آمده: اگر مجلس سنا جک لو را تایید کند، او جایگزین «تیموتی گیتنر»، وزیر خزانه داری کنونی آمریکا می‌شود. گیتنر گفته قصد دارد اواخر ژانویه از سمت خود کناره‌گیری کند. انتظار می‌رود او نظر مثبت اکثریت دموکرات مجلس سنا را کسب کند هر چند در مذاکرات اولیه برخی جمهوریخواهان تمایل چندانی به گزینش او نشان نداده‌اند.

برچسب ها: جک لو ، خزانه داری ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار