آخرين تحولات منطقه بويژه تحولات فلسطين و سوريه در ديدار وزير امورخارجه با دبيرکل اتحاديه عرب در قاهره مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در اين ديدار که در محل اقامت آقاي صالحي برگزار شد درباره مسائل خاورميانه و موضوع فلسطين ، دو طرف بر ضرورت بکارگيري تمامي ظرفيتهاي منطقه در جهت احقاق حقوق حقه مرم فلسطين و ايستادگي در مقابل سيطره طلبي رژيم صهيونيستي تاکيد کردند.

آقاي صالحي در اين باره سياست جمهوري اسلامي ايران در حمايت از همه تلاشها براي کمک به تحقق آرمان فلسطين را يادآور شد.نبيل العربي هم با تشريح فعاليتهاي اتحاديه عرب در اين باره ، اشغال اراضي فلسطين از جانب رژيم صهيونيستي را بزرگترين مشکل خاورميانه توصيف کرد.

دبيرکل اتحاديه عرب خواستار استمرار مشورت و رايزني با جمهوري اسلامي ايران درباره مسئله فلسطين شد.رايزني در زمينه بحران سوريه از ديگر محورهاي مذاکرات در اين ديدار بود و دو طرف ديدگاههاي خود را درباره راههاي برون رفت از اين مشکل بيان کردند.

صالحي در اين باره به سياست و موضع متوازن جمهوري اسلامي ايران از آغاز اين بحران مبتني بر تامين مطالبات مردمي از طريق يک راه حل سوري سوري ، عدم دخالت خارجي ، توقف خشونت و گفتگوي ملي اشاره کرد.وزير امور خارجه افزود: جمهوري اسلامي ايران بعنوان رئيس جنبش عدم تعهد آماده همکاري با اتحاديه عرب در مسائل فلسطين است.
برچسب ها: صالحی ، اتحادیه ، عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار