صادرات اسلحه رژيم صهيونيستي در سال 2012 ميلادي، بيش از بيست درصد افزايش يافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاآرتص ؛ رتبه اسرائيل در ميان کشورهاي صادرکننده تسليحات در جهان ميان چهارم و ششم در نوسان است. اوج صادرات سلاح‌ها از اسرائيل در سال هاي 2009 و 2010 ميلادي بود که به رقم هفت ميليارد دلار رسيد. 

البته صادرات تجهيزات نظامي و تسليحات از اسرائيل در سال 2011 ميلادي تا حدي کاهش يافت و متعاقباً با بيست درصد افزايش در سال 2012 ميلادي، بار ديگر به رقم هفت ميليارد دلار نزديک شد. البته آمار رسمي و دقيق درباره حجم صادرات سلاح‌ از اسرائيل در ماه مارس امسال منتشر خواهد شد. 

اسرائيل بيشترين مقدار تسليحات خود را به آمريکا، اروپا و سپس کشورهاي جنوب شرقي آسيا و آمريکاي جنوبي، صادر مي‌کند. صادرات تجهيزات نظامي اسرائيل به کشورهاي آفريقايي در مقايسه با کشورهاي ياد شده، در حد حاشيه اي است. 

بخشي از علت افزايش بيست درصديِ صادرات سلاح اسرائيل در سال گذشته، قرارداد يک ميليارد دلاري براي صادرات سلاح به ايتاليا بوده است. البته اسرائيل نيز جت هاي آموزشي جنگنده از ايتاليا خريداري خواهد کرد. از سوي ديگر، ايتاليا قرار است پرنده هاي بدون سرنشين از اسرائيل بخرد.

يکي از مقامات وزارت جنگ اسرائيل گفت، انتظار مي رود صادرات جنگ افزارهاي اسرائيلي به کشورهاي جمهوري آذربايجان، لهستان، ويتنام و برزيل در سال جاري ميلادي، افزايش يابد. وي تأکيد کرد، تمامي قراردادهاي فروش و صادرات تسليحات اسرائيلي با مجوز وزارت امور خارجه اسرائيل منعقد مي شود.
برچسب ها: سلاح ، صادرات ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار