دستگاه پاک کننده فیلترهای استوانه ای هوای ورودی توربوژنراتور نخستین بار در کشور در نیروگاه پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجید کاظمی طراح و سازنده دستگاه پاک کننده فیلترهای توربو ژنراتور با بیان این مطلب گفت: دستگاه مزبور که به اختصارˈFCMˈ نامیده می شود، نمونه خارجی ندارد و نخستین بار در کشور در نیروگاه برق پالایشگاه چهارم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: کاهش محسوس هزینه ها و زمان تمیزکاری فیلتر، افزایش طول عمر فیلترها، صرفه جویی در نیروی انسانی برای تمیزکاری و کاهش صدمه به فیلترها بخشی از مزایای این دستگاه است.

سازنده دستگاه اضافه کرد: کاهش زمان در دسترس نبودن توربین از 96 ساعت به 20 ساعت، کاهش هزینه های حمل و نقل و تعمیر و گارانتی پایداری تولید پالایشگاه ها از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه است.

کاظمی با بیان این که این دستگاه با دانش بومی و قطعات داخلی ساخته شده است،اظهار کرد: با استفاده از این دستگاه می توان در طول یک روز کاری همه مجموعه 288 عدد فیلتر توربوژنراتور را با کیفیت و در محل نیروگاه تمیز و نصب کرد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار