پیشخوان قلب سالم دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مراسمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان رئیس دانشگاه در این مراسم با اشاره به لزوم گسترش و غنی سازی طرح پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، بر ضرورت استفاده از توان علمی تمامی گروههای آموزشی دانشگاه تاکید کرد.

دکتر محمد حسین اعرابی، این طرح را گامی بزرگ در راستای افزایش و ارتقا سطح سلامت جامعه عنوان کرد و دسترسی سریع و رایگان آحاد مردم به این پیشخوان راخواستار شد.

وی به تاثیر رسانه ها در ارتقاء فرهنگ سلامت جامعه اشاره کرد و خواستار انعکاس مطالب علمی مندرج در پورتال قلب سالم دانشگاه در این راستا شد.

دکتر اعرابی با اشاره به مسئولیت خطیر دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت جامعه گفت: بایستی در این راستا از ظرفیت های تمامی مردم و دستگاه های اجرایی استفاده کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سبک زندگی یکی از عوامل تعیین کننده سلامت است، گفت: 50 درصد عوامل مرتبط با سلامت به سبک زندگی افراد اختصاص دارد.

دکترسید علیرضا مروجی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: این طرح با هدف آموزش به 60 هزار زن خانه دار منطقه کاشان آغاز شد.

وی، راه اندازی پیشخوان قلب دانشگاه را نمونه ای از همکاری متقابل گروههای اجرایی و آموزشی عنوان کرد.

گفتنی است نشانیپیشخوان قلب دانشگاه Heart.kaums.ac.ir است. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.