شبكه دو سيما برنامه‌هايی مثل "فيروزه"، " آب و آيينه"، " اشارات "، " عطش" ، " ارتباط مستقيم با حرم امام رضا (ع)" ، بچه هاي مسجد" و مستند "شهيد بي سر " را تهيه كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي شبكه دو سيما، "شهيد بي سر" روايت زندگي وايثار شهيد حاج شير علي سلطاني ، ‌شاعر و مداح اهل بيت (ع) به تهيه كنندگي  سيد جواد ميري روي آنتن مي‌رود.  
سيد جواد ميري با اعلام اين خبر گفت: اين شهيد بزرگوار چند ماه قبل از شهادت در عملياتي به شدت مجروح شده و به تصور اينكه از دنيا رفته به سردخانه منتقل شد، وي در اين اتفاق متوسل به امام زمان (ع) مي‌شوند و مي خواهند براي اداي نظر خود كه بي سر شهيد شدن بود، بار ديگر فرصت زندگي پيدا كنند.
اين تهيه كننده گفت: شهيد سلطاني آنقدر در اداي نظرش مصمم بود كه در كتابخانه اي در مسجد المهدي محله كوشك قوامي شيراز قبري به اندازه تن بي سر خود كنده بود.
 به گفته ميري، عاقبت درجريان عمليات فتح المبين خمپاره‌اي با سر حاج شير علي سلطاني اصابت كرده و  تن بي سر او در مكاني كه خودش ايجاد كرده بود، به خاك سپرده شد.
وي افزود: در اين مستند خانواده و همرزمان اين شهيد به بيان خاطرات خود از شهيد بزرگوار مي‌پردازند.
اين تهيه كننده تصريح كرد: در بخش هاي ديگري از اين  برنامه بخش‌هايي از فرمايشات آيت الله علي اصغر دستغيب نماینده مجلس خبرگان از استان فارس درباره اين شهيد پخش مي‌شود.     
 
 
ارتباط مستقیم با بارگاه امام رضا (ع) در برنامه پابوس
 
ويژه برنامه " پابوس" به تهيه كنندگي سعيد پور فرج پنجشنبه ( 21دي ) ‌و جمعه (22دي) مخاطبان خود را به زيارت حرم امام رضا (ع) مي‌برد.
سعيد پور فرج گفت: اين برنامه كه چشم اندازي به فضائل تربيتي و ديني  دارد، در شب‌هاي عزاداري حضرت محمد (ص) ، امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع)   به طور زنده از حرم امام رضا عليه السلام روي آنتن شبكه دو سيما خواهد رفت.
وي گفت: اين برنامه كه با حضور كارشناسان مذهبي زبده روي آنتن مي‌رود به موضوعاتي مانند امانت‌داري، اخلاق، تقوا و حرام و حلال در زندگي مي‌پردازد.  
اين تهيه كننده تصريح كرد: در فواصل اين برنامه گزارش‌ها  و وله هاي تصويري مختلفي از حال و هواي زوار حرم امام رضا (ع) و نحوه عزاداري شيعيان در اين مكان مقدس به نمايش گذاشته خواهد شد.
پابوس نام  برنامه ای است که در گروه معارف شبکه دو سیما تهیه و تولید می شود .
 
حال و هواي زائران درايام سوگواري
 
سعيد پور فرج كه تهيه كنندگي ارتباط زنده با مشهد را نيز بر عهده دارد، گفت: در ايام سوگواري در فواصل زماني مختلف شبكه دو مخاطبان خود را به زيارت حرم امام هشتم شيعيان مي‌برد.
وي افزود:ارتباط زنده با مشهد روزهاي پنجشنبه، جمعه و شنبه در فواصل زماني مختلفي به بهانه سوگواري اين سه بزرگوار صورت مي‌گيرد.  
اين تهيه كننده تصريح كرد: پنجشنبه قبل و بعد از اذان ظهر، جمعه بعد از اذان ظهر و از ساعت 30/20 تا 21 و شنبه قبل و بعد از اذان ظهر شبكه دو با حرم اما رضا (ع) ارتباط زنده برقرار مي‌كند تا مخاطبان خود را از حال و هوای این شهر در شب های سوگواري مطلع كند.  
 
گزارش سوگواري نوجوانان در «بچه های مسجد»
 
تهيه كننده " بچه هاي مسجد" گفت: اين برنامه  از 21 تا 23 دي ماه مصادف با  ايام سوگواري ‌حضرت محمد (ص)، امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع) با تدارك برنامه‌هايي  پر محتوا و آموزنده به خانه مخاطبان خود مي رود.   
غلامرضا حبیبی افزود: از پنجشنبه تا شنبه به بررسي سيره تربيتي اهل بيت (ع) با موضوع پيامبر (ص) ، امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع) خواهيم پرداخت.
وي گفت: اين برنامه طبق روال گذشته به مدارس مي‌رود  تا سوگواري نوجوانان درمدارس را به تصوير بكشد.
اين تهيه كننده با بيان اين‌كه آیتم‌های مختلفی برای این برنامه زنده پیش بینی شده كه از آن‌ها می توان به بخش كارشناسی، پاسخ به پیامك ها، وله‌های مناسبتی خاص اربعین، گزارش مساجد، مسابقه و حدیث اشاره كرد، وي افزود: در طول اين برنامه ها احاديثي از اين سه بزرگوار روايت مي شود.  
به گفته حبيبي پنجشنبه ( 21 دي) حجت الاسلام قياس، جمعه (22دي )حجت الاسلام نوري زاده و شنبه (23دي) حجت الاسلام مشكي به عنوان كارشناس ميهمان اين برنامه نوجوانانه خواهند بود.
 
"اشارات" و تجلیل از پیرغلامان حسینی
 
"اشارت" به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد حسین صفری با موضوع پیر غلامان حسینی جمعه (22دي)  و شنبه (23دي) ساعت  30/1 بامداد پخش ‌مي‌شود.
 صفری در این باره توضیح داد: امسال برای سومین بار متوالی همایش پیر غلامان حسینی در کشور برگزار شد و 15 پیر غلام حسینی به عنوان برگزیده‌های این جشنواره معرفی شدند.
 وی‌ با اعلام اینکه " اشارات" به شرح زندگی چندين نفر این برگزیده‌ها می‌پردازد، تصریح کرد: در این مستند به سراغ پیرغلامان حسینی رفتیم تا علاوه بر معرفی شخصیت این بزرگواران با آن‌ها درباره نوجوانان عاشورا و انتظار و مهدویت گفتگو کنیم. این پیشکسوتان که همگی از استان‌های کرج، قزوین، بیرجند، تهران و خوزستان هستند، با در نظر گرفتن شرایط سنی (‌60 سال به بالا) و مکتبی که در آن پرورش یافته‌اند، انتخاب شدند.
 این تهیه کننده یادآور شد: این عزیزان همگی بومی و با اصالت هستند و در مداحه سرایی برای اهل بیت (ع) از گویش‌ها و لهجه‌های محلی وام می‌گیرند. سبک اجرا و سرودن شعر مداحی توسط خود مداح از دیگر ویژگی‌هایی است که برگزیده‌های همایش پیر غلامان حسینی را از دیگر مداحان کشور متمایز کرده است.
 صفری اظهار کرد: از ویژگی‌های مهم این عزیزان آن است که همگی شاگردان بسیاری را پرورش داده و به صاحت مقدس اهل بیت (ع) تقدیم کرده‌اند. این مستند نیز حاصل تلاش گروهی عوامل برنامه ساز است. مهدی رنجبر صدابردار، حمید فنایی تدوینگر و بیتا خداوردی زاده صدابردار‌ این پروژه را همراهی کردند.
"اشارت" با سفارش گروه معارف شبكه دو سيما در 3 قسمت 20 دقيقه‌اي تهيه شده است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.