برخي شهرهاي عربستان سعودي از جمله رياض پايتخت اين کشور شاهد تظاهرات در حمايت از زنان و کودکان بازداشت شده بودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ،  تظاهرات در شهرهاي مختلف عربستان در حاليست که شبکه عربي اطلاعات حقوق بشر و سازمان عفو بين الملل از رژيم عربستان خواستند بازداشت شدگان را آزاد کنند. 
فادي السيد گزارشگر اين شبکه با اشاره به اين که نسيم تغيير به عربستان  نيز رسيده و به سبب بازداشت برخي از شهروندان، در برخي شهرهاي اين کشور وزيدن گرفته است افزود: رژيم آل سعود پس از بازداشت شماري از صاحبان فکر و انديشه، اين بار به سراغ زنان و کودکان رفت و شماري از آنها را به زندان افکند. 
يکي از کودکان عربستاني شعري قرائت کرد که در آن آمده است: بادهاي غربي در جزيره العرب وزيدن گرفته است و تر و خشک را مي سوزاند و مي گويند ما تروريسم هستيم. اين و آن را مي گيرند و مي گويند تروريست هستند و آنها را به زندان مي اندازند. 
در ادامه گزارش آمده است: جوانان رياض که به سبب بازداشت هاي اخير به خشم آمده اند در مقابل زندان الصفراء در البريده تجمع کردند و تظاهراتي در حمايت از بازداشت شدگان به راه انداختند و خطاب به محمد بن نايف وزير کشور عربستان گفتند زنان خط قرمز هستند و هرگونه تعرض به آنها تر و خشک را در کشور خواهد سوزاند. 
معترضان به مقامات عربستان سعودي هشدار دادند قبل از آن که کشور را به جهنم تبديل کنيم زنان بازداشت شده را آزاد کنيد. 
گزارشگر افزود: مکه مکرمه  نيز شاهد تظاهرات مشابهي عليه بازداشت هاي اخير بود و شرکت کنندگان در آن خواستار آزادي بازداشت شدگان شدند قبل از آن که فرصت از دست برود. تظاهرکنندگان همچنين خواستار محاکمه عاملان و در راس آنها وزير کشور شدند. 
در ادامه گزارش آمده است: زنان عربستاني هم در تجمعي در شهر البريده به بازداشت هاي اخير در اين شهر عليه زنان و کودکان اعتراض کردند و خواستار آزادي فوري زنان شدند و بر ادامه تحرکات خود تا آزادي آنها تاکيد کردند. 
يکي از معترضان گفت: ما از بازداشت نمي ترسيم، چيزي که به زور گرفته شده است فقط با زور بازپس گرفته مي شود. از ظالمان احساس امنيت نکنيد که سپيده دم نزديک است و تاريکي ستم در حال نابودي است و عواقب ظلم و ستم خود را خواهيد ديد. 
گزارشگر افزود: تظاهرات مردم عربستان عليه بازداشت ها باعث شد سازمان هاي بين المللي نيز به اقدامات مقامات عربستان واکنش نشان دهند. بر همين اساس سازمان عفو بين الملل از مقامات عربستان خواست زنان بازداشت شده را آزاد کنند. اين سازمان ها تظاهرات مسالمت آميز مردم عربستان را حق مشروع آنها دانستند که در قوانين بين المللي نيز به آنها اشاره شده است. 
در همين حال شبکه عربي اطلاعات حقوق بشر نيز ادامه اقدامات سرکوبگرانه مقامات سعودي و نيز بازداشت فعالان و شماري از زنان را محکوم کردند و از مدافعان آزادي و حقوق بشر خواستند براي وادار کردن رياض به تغيير رفتارهاي سرکوبگرانه خود عليه مردم بي دفاع مداخله کنند. 
برچسب ها: بین الملل ، عربستان ، ریاض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار