مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت :در حال حاضر 25 پروژه عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر در حال اجرا است که 9 پروژه دارای پیشرفت بالای 80 درصد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه عملکرد این اداره کل از ابتدای سال جاری پرداخت و گفت: در 9 ماهه اول سال جاری تاکنون توسط این اداره کل، 48 هزار عنوان کتاب به ارزش ریالی 4 میلیارد و 500 میلیون در بین اقشار مختلف مردم توزیع شده است.
خسرو بیات با تشریح کمک های مالی انجام شده به موسسات قرآنی استان گفت: 305 میلیون تومان در طول 9 ماهه اول سال جاری در قالب قراردادهای مختلف در حوزه های آموزش، فرهنگی، بن کتاب و کمک هزینه تکمیل موسسات قرآنی پرداخت شده است.
وی ادامه داد:در حال حاضر 21 نشریه محلی، 8 دفتر سرپرستی نشریات سراسری و خبرگزاری ها و 57 دکه فروش مطبوعات در استان فعالیت می کنند.
وی افزود: 7 سالن سینمایی، 2 آموزشگاه سینمایی، 227 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری، 64 آموزشگاه آزاد هنری، 407 کانون فرهنگی هنری مساجد با 61 هزار و 523 عضو و 14 مجتمع فرهنگی هنری در استان فعال است و از مجموع هزار و 400 عضو صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و نویسندگان، 996 نفر از مزایای بیمه استفاده می کنند.
وی در خصوص جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان گفت: در 9 ماه اول سال جاری 48 جلسه شورای فرهنگ عمومی، 21 جلسه کمیته قرآنی و 25 جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار شده است.
بیات با بیان اینکه هزار و 401 دانشجو در حال حاضر در مراکز دانشگاهی علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان مشغول به تحصیل هستند، از انجام رایزنی ها برای ایجاد تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.
وی اظهار کرد: ابتدای سال جاری رتبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه عملکرد خبری 27 بود که اکنون به رتبه چهارم در کشور رسیده است و با برنامه ریزی ها و فعالیت های انجام شده ارتقا خواهد یافت.
وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری نیز 12 برنامه مهم فرهنگی و هنری در استان برگزار می شود، افزود: هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر استان، پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر، یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، دومین جشنواره مشاعره ادبی استان، برگزاری همزمان جشنواره بین المللی فیلم فجر در همدان، برگزاری جشنواره عکس با موضوع پیشگیری از اعتیاد، افتتاح 12 مرکز خانه های فرهنگ دیجیتال، برگزاری جشنواره ادبی استان، برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی، جلسه نقد و بررسی کتاب های شش ماه اول سال، تهیه و تدوین بسته های فرهنگی مرتبط با فعالیت های اجرایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری نمایشگاه های متعدد آثار فرهنگی و هنری از جمله مهمترین برنامه هایی است که تا پایان سال جاری در حوزه فرهنگ و هنر همدان انجام می شود./ع
برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.