620 پروژه راهسازي در قالب ساخت بزرگراه، بهسازي محورهاي اصلي و فرعي، آسفالت راه هاي روستايي و نيز 57 پروژه راهداري در آذربايجان غربي اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه مديركل راه و شهرسازي استان در شوراي برنامه ريزي و توسعه آذربايجان غربي اظهار كرد: 30 پروژه بزرگ احداث بزرگراه،راه اصلي،راه فرعي و تقاطع غير هم سطح و همچنين 581 پروژه بهسازي وآسفالت راه هاي روستايي در حال اجراست.

خليل محبت خواه اجراي 9 پروژه در راه هاي مرزي و منتهي به مرز را از ديگر پروژه هاي اجرايي مديريت ساخت وتوسعه راه ها عنوان كرد و گفت: 620 پروژه راهسازي براي ساخت و توسعه 2 هزار و 770 كيلومتر راه در دست اقدام است.

وي ادامه داد: مطالعه تخصصي اجراي 23 پروژه شامل ساخت راهها بطول 719 كيلومتر، احداث 20 دستگاه تونل، گالري و پل در محور پيرانشهر – نالاس به اتمام رسيده است.

قائم مقام وزير در استان با بيان اينكه در طول دولت نهم و دهم در حوزه آسفالت و بهسازي راههاي روستايي بيش از تعهدات خود عمل شده است، تصريح كرد: شاخص برخورداري خانوار روستايي از راه آسفالته در دولت دهم به 89 درصد رسيده است.

وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر 216 هزار و 62 خانوار از مجموع 242 هزار و 594 خانوار كل روستاهاي استان از راه مناسب بهره مند هستند.

محبت خواه در ادامه سخنانش به اجراي 57 پروژه راهداري در جاده هاي آذربايجان غربي اشاره كرد و گفت: لكه گيري و روكش آسفالت محور هاي اصلي و فرعي اروميه – مهاباد، بهسازي بزرگراه شهيد كلانتري و محور هاي سد شهيد كاظمي در شهرستان بوكان و جاده دسترسي به مزار شهداي شهرستان نقده از مهمترين پروژه هاي اجرايي مديريت راهداري است.

وي در مقايسه عملكرد حوزه راهداري براي ايمن سازي محورهاي مواصلاتي استان در دولت خدمتگذار با سال هاي قبل بيان كرد: سيستم روشنايي در 157 كيلومتر از راههاي استان راه اندازي شده است در حالي كه قبل از شروع دولت نهم هيچ يك از محورهاي منطقه مجهز به اين سيستم نبود.

محبت خواه با اشاره به اينكه 197 هزار و 325 عدد تابلو و علايم ايمني در جاده هاي استان نصب شده است، افزود: نصب 661 كيلومتر گاردريل در حاشيه و خط مياني محورها در جهت حفظ و صيانت از جان هزاران مسافر بسيار كارساز بوده است.

وي ميزان خسارت سيل به تاسيسات و زيرساخت هاي شبكه حمل و نقل جاده اي استان در شش ماهه نخست امسال را 287 ميليارد و 491 ميليون ريال برآورد كرد و گفت: اين ميزان در سال گذشته نزديك به 144 ميليارد و 480 ميليون ريال بود.

220 كيلومتر بزرگراه ، 804كيلومتر راه اصلي، يك هزار و 988كيلومتر راه فرعي، يك هزار و 495 كيلومتر راه مرزي ودسترسي به مرز و نيز راه روستايي به طول 8073كيلومترشامل 3 هزار و 683 كيلومتر آسفالته ، 1558 كيلومتر شوسه و 2832 كيلومتر خاكي در محدوده راههاي ارتباطي آذربايجان غربي وجود دارد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.