تاکنون اقدامات مهمی در خصوص تقویت صنعت نرم افزار کشور و رفع وابستگی ها و رسیدن به استقلال صورت گرفته است.

مهندس علی اصغر انصاری معاون توسعه مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به مصوبه حمایت از توسعه و بکارگیری نرم افزارهای بومی به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای تقویت صنعت نرم افزاری کشور مرکز ملی توسعه و بکارگیری نرم افزارهای بومی و متن باز ایجاد شده تا بر اساس سند راهبردی و برنامه مدون مهاجرت به نرم افزارهای بومی؛ هدایت و راهبری مصوبه مذکور را عهده دار شود.
 
وی تاکید کرد: با بکارگیری نرم افزارهای بومی میزان وابستگی به صنایع فناوری اطلاعات خارجی به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.
 
وی طراحی سیستم عامل بومی زمین را یکی از اقدامات انجام شده به منظور کاهش وابستگی ها عنوان و اذعان داشت: این سیستم عامل که در حال آماده سازی است و چهارمین نسخه آن نیز منتشر شده ویژه سرورهای سازمانی است که برای عموم مردم نیز قابل استفاده است.
 
انصاری تصریح کرد: مطالعات و تحقیقات وسیعی با همکاری پژوهشگران این عرصه در خصوص صادرات نرم افزار انجام شده که منجر به تولید سند نظام جامع توسعه صادرات نرم افزار شده و در راستای بند" ز "ماده 2 آیین نامه اجرایی بند" الف "ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه در آستانه ابلاغ است.
 
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطر نشان کرد: این آیین نامه به تبیین تکالیف تمامی دستگاه های اجرایی مشمول برای توسعه صادرات نرم افزار می پردازد و چنانچه دستگاه های مسئول بر اساس توصیه های آن عمل کنند در آینده رشد چشمگیری را در این صنعت شاهد خواهیم بود./ع2
برچسب ها: فناوری ، پژوهشگر ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار