انتقاد سپاه به اظهارات رئيس‌جمهور،برائت مسئول ستاد اصولگرایان حامی موسوی،علي مطهري در حمایت از کانديداتوري هاشمي،دلیل لغو ادامه تحصیل رحیم‌مشایی ،در شرايط فعلي مردم حتي از اصلاح‌طلبان عبور خواهند کرد،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*ایران:

چه كسي دائماً مي‌گويد انتخابات آزاد؟

خبر اول اين كه برخي بررسي‌هاي صورت گرفته نشان مي‌دهد پايگاه اطلاع‌رساني هاشمي رفسنجاني تنها در 3ماه اخير 748 بار از واژه انتخابات آزاد استفاده كرده است. با گشتي در فضاي اين پايگاه اطلاع‌رساني به وفور استفاده و تأكيد بر واژه «انتخابات آزاد» را مشاهده مي‌نماييم! اكبر هاشمي 12 دي ماه در جمع اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي معلمان ايران از حاميان ديروز جرياني كه به صراحت آنان را انحرافي مي‌خواند انتقاد كرد و بار ديگر بر كليد‌واژه انتخابات آزاد! تأكيد نمود ضمن آن‌كه به سطوح بالاي نظام توصيه كرد به تعامل تن دهند! رئيس مجمع در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: «گفت‌وگو و رايزني ميان گروه‌ها، اشخاص و دلسوزان نظام راه رسيدن به تفاهم است و در برهه حساس كنوني مناقشه به هيچ وجه راهگشا نيست و اميدواريم همه تأثيرگذاران نظام از مردم عادي گرفته تا سطوح بالا با تن دادن به گفت‌وگو، تعامل و تفاهم، راه برگزاري انتخاباتي رقابتي، آزاد و مطابق قانون را هموار و از نيروهاي زبده و كارآمد و دلسوز انقلاب از همه سلايق براي برون رفت از مشكلات و توسعه و پيشرفت كشور بهره بگيرند!»

همچنين هاشمي در ديدار جمعي از اعضاي انجمن اسلامي ادوار دانشگاه‌هاي تهران و تبريز در 4 دي ماه تأكيد مي‌كند: «اگر انتخابات آزاد و شفاف باشد همه به نتايج صندوق‌ها تمكين مي‌كنند.» رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام 25 آبان ماه در ديدار جمعي از اعضاي كانون نمايندگان ادوار غرب كشور در مجلس شوراي اسلامي، انتخابات آزاد، قانوني و فراگير را مهمترين نمود و تجلي مشاركت مردم در اداره كشور معرفي و خاطر نشان مي‌كند: «همين امر زمينه حضور سلايق گوناگون در مجلس، دولت و ساير اركان نظام را فراهم مي‌كند.» هاشمي در ديدار جمعي از نمايندگان شوراهاي اسلامي شهرهاي كشور در 17 آبان‌ماه در جواب سؤال يكي از حاضرين در مورد نقش و تكليف مردم در شرايط كنوني كشور بويژه انتخابات مي‌گويد: مردم متمدن، بافرهنگ و متدين ايران اسلامي همواره با درك شرايط و مقتضيات كشور به تكليف خود به خوبي عمل كرده‌اند و همان‌گونه كه مردم تكليف دارند در صحنه‌هاي انقلاب حضور داشته باشند، مسئولان نيز تكليف دارند زمينه حضور و مشاركت فعال مردم را در عرصه‌هاي مختلف از جمله انتخابات، به صورت قانوني و آزاد فراهم كنند.»

در تاريخ 16 آبان نيز رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در ديدار جمعي از احزاب و اصلاح‌طلبان ضمن تبيين شاخص اصلي دولت وحدت ملي و تأكيد بر استفاده از تمام ظرفيت‌هاي نظام براي عبور از ناكارآمدي‌ها، بر لزوم برگزاري انتخابات عادلانه، آزاد، شفاف و قانوني با حضور تمام دلسوزان نظام تصريح مي‌كند و مي‌گويد: راه ايجاد هماهنگي و وحدت در كشور و مقابله با خطرات گزنده دشمنان، جمع سلايق مختلف زير چتر منافع و مصالح نظام، حول محور اسلام و قانون اساسي است. مصطفي كواكبيان، رئيس جبهه اصلاح‌طلبان نيز عنايت و توجه پدرانه آيت‌الله هاشمي به گروه‌هاي وفادار به نظام و كساني كه كار جمعي و حزبي مي‌كنند را مورد تقدير قرار مي‌دهد و تأكيد مي‌كند: معتقديم در انتخابات پيش رو جريان اصلاح‌طلب تنها با اجماع و مشاركت حداكثري و نيز در سايه برگزاري انتخاباتي آزاد و قانوني، برقراري عدالت تبليغاتي و نظارت بر عدم استفاده از امكانات دولتي توسط مجريان و ناظران انتخابات مي‌تواند موفقيت‌هاي خوبي به دست آورد.»

گفتني است، مقام معظم رهبري روز سه‌شنبه گذشته با بيان اين‌كه القاي آزاد نبودن انتخابات كمك به دشمن است در ديدار با مرد قم خاطر نشان كردند: «معلوم است كه انتخابات بايد آزاد باشد، مگر بيش از 30 انتخابات 3 دهه اخير آزاد نبوده است؟ در كدام كشور انتخابات از ايران آزادتر است؟ مراقب باشيد اين حرف‌هاي شما مردم را از انتخابات مأيوس نكند!»

خواص به خاطر عدم حمایت از قالیباف باید پاسخگو باشند!

خبر ديگر اين كه سايت بی‌باک مشروح ديدار اخير دبیرکل و جمعی از اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب با آيت‌الله مصباح یزدی را روي خروجي خود قرار داده است حسين فدايي، دبيركل جمعيت ايثارگران در اين ديدار با بيان اين كه ما در همان روزهای اول با آقای احمدی‌نژاد مشکل پیدا کردیم، مدعي شده در سال 84 احمدي‌نژاد قرار بوده رئيس ستاد انتخاباتي قاليباف شود! اما نظرش عوض شده و در جلسه‌ای که در منزل ما بود و در واقع چهار نفر بودیم، گفت: من تکلیف دارم که به میدان بیایم. ما خیلی صریح و روشن گفتیم که این تکلیفی که شما می‌گویید یعنی چه و از کجا این تکلیف را به دست آوردید؟ در آن جلسات چهار نفره‌ای که بودیم، پیمانی بسته شد اما احمدي‌نژاد به آن عمل نکرد و مشکلاتی را برای جامعه به وجود آورد! فدايي همچنين در ادامه گفته: البته در این میان نیروهای متدین و خواص سیاسی ما بی نقش نبودند، مخصوصاً خواص باید پاسخگو باشند که چرا چنین فرصت‌هایی را به وجود می‌آورند که یک عده از افراد بتوانند از این فرصت‌ها سوءاستفاده کنند. وی در انتقاد از لیست جداگانه جبهه پایداری در مجلس نهم که منجر به عدم راهیابی افرادی چون فدایی و نمایندگان قالیباف به مجلس نيز گفته: در انتخابات مجلس نهم، دوستان جبهه پایداری که خود را به شما منسوب می‌کنند، وقتی که وارد صحنه شدند، گفتند ما نمی‌خواهیم این وحدت به هم بخورد و می‌خواهیم با وحدت کار کنیم و بعد هم گفتند که می‌خواهیم لیستی بدهیم که حداکثر توافق را داشته باشیم و به نظر من اینها آسیب به اردوگاه متدینین زد!

مجوز استخدام 11هزار نيرو در دستگاه قضايي

شنيديم كه در حالي كه طي چند روز گذشته جوسازي رسانه‌اي خاصي درخصوص طرح استخدامي دولت توسط رسانه‌هاي مخالف و منتقد قوه مجريه ايجاد شده، بررسي جداول سهميه هركدام از دستگاه‌ها جهت جذب و استخدام نشان مي‌دهد بيش از 11 هزار نفر از اين سهميه به قوه قضائيه و دستگاه‌هاي مربوطه، اختصاص دارد. براين اساس، دستگاه قضايي مجوز استخدام 6800 نفر را در اختيار داشته و دستگاه‌هاي ذيربط مانند سازمان زندانها و اقدامات تأميني با مجوز جذب 3 هزار نيرو، ديوان عدالت اداري، پژوهشكده تحقيقات قضايي، سازمان بازرسي كل كشور، دادستاني ويژه روحانيت و... نيز بخش ديگري از اين مجوز جذب را به خود اختصاص داده‌اند.

رئيس مجلس مصوبه مربوط به بودجه سال 90 را در دي‌ماه 91 مغاير با قانون‌ اساسي تشخيص داد!

با خبر شديم كه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي روز گذشته، براساس روال چندماهه اخير خود يكي ديگر از مصوبات دولت را مغاير با قانون اعلام كرد. نكته جالب توجه در نامه اخير علي لاريجاني به رئيس‌جمهور اين است كه مصوبه مورد نظر رئيس قوه مقننه مربوط به تاريخ 25/5/90 و اصلاح شده در تاريخ 6/10/90 و در ارتباط با بودجه سال 90 است!

اين در حالي است كه جناب لاريجاني اين مصوبه را كه در ارتباط با بودجه سال 90 بوده، در دي‌ماه 91 مغاير با قانون اساسي تشخيص داده و نسبت به ملغي‌الاثر بودن آن تذكر داده است! ظاهراً رياست محترم مجلس و اعضاي تيم حقوقي ايشان در اعلام مغايرت قانوني مصوبات قوه مجريه، توجهي به تاريخ مصوبه و زمان اجراي آن نداشته و تنها به فكر اعلام رسانه‌اي ملغي‌الاثر بودن مصوبات دولت هستند.

تشكيل اتاق فكر اصلاح‌طلبان با مديريت خاتمي

دست آخر اين كه به گزارش خبرگزاري مهر، اصلاح‌طلبان اتاق فكري را به دعوت سيدمحمد خاتمي از برخي چهره‌هاي اين جريان و با حضور خود وي ترتيب داده‌اند. يكي از اعضاي حاضر در اين جلسه با بيان خبر برگزاري اين جلسه در روز شنبه هفته گذشته گفته: به دعوت آقاي خاتمي عبدالله نوري، محمدرضا خاتمي، عبدالواحد موسوي لاري، مير محمود موسوي، محمدعلي نجفي، معصومه ابتكار، احمد مسجد جامعي، حميدرضا جلايي‌پور، نجفقلي حبيبي، سيد محمود دعايي، اديب، علي شكوري راد، محمد ستاري فر، حسين مرعشي، اسحاق جهانگيري، محمد صدر، مجيد انصاري، مرتضي حاجي، هادي خانيكي، جواد اطاعت، حسن رسولي، حسين نوراني‌نژاد، سعيد نورمحمدي، حسين كاشفي، عبدالله ناصري، و مرتضي مبلغ كه تركيبي از سه گروه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، برخي از اعضاي كارگزاران و تعدادي از اعضاي مشاركت و سازمان مجاهدين هستند در اين جلسه حضور داشتند.

خاتمي همچنين كارگروه 7 نفره‌اي را براي بررسي راهبرد انتخاباتي اصلاح‌طلبان به رياست محمدعلي نجفي برگزيده است. اين هيأت 7نفره در جلسات هفتگي خود آخرين اخبار و تحليل‌هاي مربوط به انتخابات را بررسي و پيشنهادات خود را براي طرح در جلسات ماهانه اتاق فكر ارائه مي‌كنند. در آخرين جلسه از اتاق فكر كه با حضور اكثريت اعضا برگزار شده، سيد محمد خاتمي 5 راهبرد ممكن براي اصلاح‌طلبان را 1) حضور حداكثري اصلاح‌طلبان با كانديداي واحد و رأي آور 2) حضور متوسط اصلاح‌طلبان با حمايت از نامزدي كه بتواند از فيلتر شوراي نگهبان عبور كنند

3) عدم نامزدي اصلاح‌طلبان اما حضور در انتخابات 4) حمايت از نامزد اصولگراي نزديك به اصلاح‌طلبان و 5) تحريم انتخابات، برشمرده است. گزينه آخر از سوي خاتمي رد شده و تأكيد كرده كه اعتقادي به تحريم انتخابات ندارد و خود وي قطعاً در انتخابات آتي به عنوان يك رأي دهنده مانند انتخابات مجلس شركت خواهد كرد. همچنين اكثر اعضا حمايت از نامزد اصولگرا را نپذيرفته‌اند.

*تهران امروز:

انتقاد سپاه به اظهارات رئيس‌جمهور

حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره موضع‌گیری رئيس‌جمهور نسبت به مصاحبه حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: متاسفانه جناب آقای احمدی نژاد، در حاشیه جلسه هيات دولت، در پی سوالات مغرضانه یک خبرنگار، خبری تحریف شده را مبنای اظهارنظر خود قرار داده‌اند، درحالی که بهتر آن بود ایشان پیش از هرگونه اظهارنظر، درباره صحت و سقم ادعای خبرنگار مزبور اندکی تحقیق مي‌كردند، چراکه اگر اینگونه مي‌شد هیچ‌گاه سخنی بر لب جاری نمي‌كردند که دستمایه رسانه‌های بیگانه شود.

 وي در تشريح سخنان سعيدي به فارس گفت: منظور آيت‌الله سعيدي به هیچ وجه مهندسی به معنای جابه‌جایی آرا یا مهندسی آرا و دست بردن در انتخاب مردم نیست، اما رسانه‌ها وانمود کرده‌اند که آقای سعیدی از مهندسی آرای مردم در انتخابات‌ها سخن گفته و آن را وظیفه ذاتی سپاه دانسته اند! منظور آقای سعیدی از مهندسی معقول و منطقی، همان مطرح کردن آرمانها و معیارها بوده و سپاه هیچ‌گونه دخالتی در انتخابات‌ها نداشته و نخواهد داشت.

برائت مسئول ستاد اصولگرایان حامی موسوی

محمد ذبیحی«مسئول ستاد اصولگرایان حامی موسوی در قم» در نوشتاری در خصوص دیدگاه خود در ارتباط با انتخابات رياست‌جمهوری سال 88 گفت:همه حاضر به شهادت هستند كه آن‌زمان وقتی با مواضع تندروانه برخی افراد روبه‌رو می‌شدم آنها را به دوری جستن از هرگونه تندروی در محیط عمومی ستاد دعوت مي كردم .

برای سخنرانی از کسانی دعوت مي كرديم که مستحضر به وفاداری از ارزش‌های انقلاب هستند. ذبیحی افزود: چه کسی می‌تواند حرمت شکنی روز عاشورا، اهانت به تصویر رهبری انقلاب و... را نکوهش نکند و از مسببان آن حوادث تلخ برائت نجوید و تقاضای مجازات نکند.وي گفت:هرگونه ساختار شکنی وعمل فراقانونی جرم بوده و مسبب آن مجرم است و خود نیز اعلام می‌کنم اگر سطری نوشته‌ای، اعلامیه‌ یا بیانیه‌ یا گامی خلاف آنچه گفته‌ام کسی ارائه کند بی‌هیچ اما و اگری ملتزم به نتیجه آن می‌شوم .

باوجود اختلاس مي‌گویند این دولت پاک ترین دولت است

حجت‌الاسلام ناصر نقویان در مسجد حظیره یزد با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: حوزه‌هاي علمیه، صداوسیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، حوزه هنری و... اگر به درستی به وظایف خود عمل مي‌کردند، شرایط کشور بدینگونه نبود و شاهد اعتیاد، طلاق و سایر ناهنجاری‌ها در جامعه نبودیم.متاسفانه برخی خود را معصوم مي‌دانند و هیچ احتمال خطایی در رفتار خود نمي‌دهند.

چهارنعل مي‌تازند، به حرف کسی گوش نمي‌دهند و مي‌گویند همین است که هست.
باید بزرگانی که نفوذ کلام دارند و سکوتشان گاهی مضرّ است «تشر» بزنند. ايلنا خبر داد نقويان، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتقادات اخیر بنده به مقامات سیاسی موجب برخی واکنش‌ها شده گفت: یک طلبه در نامه ای به من از انتقادات اظهار تاسف کرده و نوشته بود بنده از ادبیات غیرمودبانه استفاده کرده‌ام که بنده پاسخ دادم: وقتی آقایان با خواهش و تذکر به حرف‌ها گوش نمي‌دهند، باید فریاد کشید.

 وی در ادامه با بیان اینکه برخی در خیالات به‌سر مي‌برند، گفت: قرآن هم در مواردی با اینچنین ادبیاتی سخن گفته و آورده «اولئک کالانعام بل هم اضل» یا «مثلهم کمثل الاحمار» بدین معنی که برخی مانند گاو و الاغ مي‌مانند. اگر اینگونه ادبیات را روان‌شناسانه نمي‌دانیم، باید اطلاعیه ای برای خداوند صادر کنیم، بگوییم این سخنان بی ادبانه است و این آیات را از قرآن حذف کرد!

 نقویان همچنین با اشاره به اختلاس ۳ هزار میلیاردی گفت: چند وقت پیش پیامک آمده بود «هرجا سخن از اعتماد است، من هرهر مي‌خندم، مدیرعامل سابق بانک ملی»! باوجود این اختلاس مي‌گویند این دولت پاک ترین دولت است!

علي مطهري در حمایت از کانديداتوري هاشمي

علي مطهري نماينده مردم تهران در گفت‌وگو با آريا، در پاسخ به اين سوال که چرا به‌دنبال کانديداتوري آيت‌الله هاشمي رفسنجاني هستيد گفت: بنده معتقدم اگر آقاي هاشمي کانديداتوري را مي‌پذيرفتند بهترين فردي بودند که در شرايط فعلي رياست‌جمهوري را برعهده بگيرند.مطهري تلاش براي کانديداتوري علي لاريجاني را تکذيب کرد و افزود: چه کساني چنين موضوعي را مطرح کرده‌اند؟‌ بنده به هيچ وجه به‌دنبال راضي کردن ايشان براي کانديداتوري نبوده‌ام، در واقع اين موضوع صحت ندارد.

دلیل لغو ادامه تحصیل رحیم‌مشایی

بیژن رنجبر، رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه مشایی در آزمون دوره مجازی این دانشگاه شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کرده است، به فارس گفت: قبولی اسفندیار رحیم‌مشایی دبیر جنبش عدم تعهد در دانشگاه تربیت مدرس به دلیل طی نکردن پروسه ثبت‌نام منتفی شده است.وي گفت: مشایی بعد از حضور در امتحانات این دانشگاه مراحل ثبت‌نام را طی نکرد و براین اساس موضوع ادامه تحصیل وی در این دانشگاه در همان زمان تمام شد.

ابلاغيه جدید معاون اول رئيس‌جمهور

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس ابلاغيه جديد محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور،بازنشستگاني که به عنوان وزير، معاونين رئيس‌جمهور، سفير، معاون وزير يا استاندار انتخاب شوند، چنانچه قبلا پاداش پايان خدمت و خريد مرخصي خود را دريافت کرده باشند، به ازاي مدت اشتغال مجدد نيز مشمول پاداش پايان خدمت و خريد مرخصي قلمداد شده و حقوق بازنشستگي جديد آنها بر اساس مسئوليت اخير تعيين و پرداخت مي‌شود.

در شرايط فعلي مردم حتي از اصلاح‌طلبان عبور خواهند کرد

محمدرضا تابش نماينده اصلاح‌طلب مجلس نهم در گفت‌وگو با آريا درباره تغيير مواضع عبدالله نوري که برخي آن را سياسي مي‌خوانند،تاکيد کرد:بنده چيزي از سخنان عبدالله نوري نشنيده‌ام اما بايد بگويم نبايد اينگونه موضع‌گيري‌ها را از جانب ما سياسي کاري فرض کرد.وي افزود:ما حاضريم ازبسياري از مواضع شخصي خود در دفاع و اعتراض به ناروايي‌هايي که درحق بسياري از اصلاح‌طلبان شده است کوتاه بياييم.وي اظهار داشت:متاسفانه در شرايط فعلي مردم حتي از اصلاح‌طلبان عبور خواهند کرد. بنده معتقدم اگر حتي شرايط فراهم شود و اصلاح‌طلبان هم بتوانند در انتخابات حضور پيدا کنند مورد اقبال و توجه مردم قرار نخواهند گرفت زيرا مردم اميدشان را به ما هم از دست داده‌اند.

خاطره مدير اسبق خبر گزاري فارس‌ از تعدد زوجات مهاجراني

مهدي فضائلي مدير اسبق خبر گزاري، در گفت‌وگو با مشرق در بخش مربوط به خاطراتش مي‌گويد: خبري از تعدد زوجات آقاي مهاجراني به ما رسيد كه ما مي‌خواستيم كار كنيم.یادم نمی‌رود شاید دو، سه ساعت با خودم کلنجار مي‌رفتم که ما این خبر را کار کنیم یا که کار غیر اخلاقی نکنیم و آن‌را چاپ نكنيم.

 تنها رسانه‌ای که به صحنه دادگاه و عکس آن دسترسی داشت ما بودیم و خبرنگار ما در آن دادگاه حضور پیدا کرد و از همسر دوم آقای مهاجرانی عکس گرفت و برای من آورد که من گفتم ما عکس را منتشر نمي‌كنیم. هرچه گفتند این عکس خیلی عکس فوق‌العاده‌ای است و هرچه اصرار کردند من اجازه ندادم.دو روز بعد دیدم که در یک سایت آن عکس منتشر شد و من فهمیدم که کدام یک از خبرنگاران ما این عکس را داده و اخراجشان کردیم. ولی خیلی از عكس‌هایی را هم منتشر کردیم که نمي‌دانم درست بود یا خیر.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار