داستان بلند "موژیکها" اثر آنتوان چخوف شنبه 23 دی، ساعت 23 و 30 دقیقه از برنامه کتاب شب رادیو تهران موج اف.ام ردیف 94 روایت می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو تهران؛ محسن حکیم معانی سردبیر برنامه کتاب شب گفت: روایت داستانبلند «موژیکها» اثر آنتوان چخوف و ترجمه سروژ استپانیان شنبه 23 دی، ساعت 23 و 30 دقیقه از برنامه کتاب شب رادیو تهران موجاف. امردیف 94 روایت میشود.


وی در توضیحات بیشتر افزود: آنتوان چخوف، نویسنده تاریخ ادبیات جهان که در عین حال، مهربانترین پزشکی است که دنیای ادبیات به خودش دیده است در هفدهم ژانویه سال 1860 در "تاگانرک" به دنیا آمد. چخوف تحصیلات پزشکى خودرا در دانشکده پزشکى دانشگاه مسکو آغازکرد. در زمان دانشجویى، براى گذران زندگى خودو خانواده اش، صدها داستان کوتاه نوشت.
سردبیر کتاب شب گفت: بیشتر داستانهای چخوف تفكر برانگیزند، بطوریكه خواننده تا مدتها تحت تأثیر آنها قرار می گیرد. داستانهای چخوف ساده و روشن و موجزاست، به صورتی که طنزظریف وتلخی در اغلب آنها وجود دارد که هیچ جزیی از آثارش زاید نیست.



معانی در ادامه یادآور شد: موژیکها داستان روستایی را در روسیه روایت می کند که بیشتر به وضعیت معیشتی آنها پرداخته شده و شرایط زندگی طبقه قشر آسیب پذیر روسیه ارائه می شود.
این برنامه با همكاری رضا قربانی تهیه کننده، بهروز رضوی گوینده، احسان پویا کارشناس و منتقد، معصومه خادم‌نیا، محمدرضا گودرزی و مریم نیک‌رو نویسنده ازشبکه رادیویی تهران پخش خواهد شد.
گفتني است؛ مخاطبان با ارسال پیام کوتاه به شماره های  6- 30000955 یا با مراجعه به آدرس الکترونیکی radiotehran@irib.ir می‌توانند رمان‌های مورد علاقه خود را معرفی کنند تا در این برنامه خوانده و نقد شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار