اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل امروز با صدور اطلاعیه ای درباره نفوذ سرمای شدید ؛ ریزش سنگین برف و بروز كولاك شدید در اكثر نقاط این استان به ساكنان منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در این اطلاعیه آمده است كه وزش شدید باد كه از اوایل هفته جاری در نقاط مركزی استان اردبیل به سبب حاكمیت جریان كم فشار سطح زمین روی كرانه های جنوبی دریای خزر و استان اردبیل آغاز شده است تا فردا (چهارشنبه) ادامه می یابد.

ولی نقشه های هواشناسی نشان می دهند كه با نفوذ جریان های مرطوب جنوبی و همراهی آن با ریزش هوای بسیار سرد عرض های شمالی از عصر چهارشنبه به تدریج جانب وزش باد به شمال شرق تغییر می یابد و سپس با افزوده شدن بر تراكم ابر و مه در آسمان منطقه ریزش برف در اكثر نقاط استان اردبیل آغاز می شود.

با نفوذ جریان پرفشار سطح زمین دمای هوا تا 15 (درجه سلسیوس (كاهش می یابد و به سبب وزش باد با سرعت بیشینه 50 كیلومتر در ساعت موجی از كولاك شدید به خصوص جاده های كوهستانی ؛ گردنه ها و حاشیه شهرها را در بر می گیرد كه سبب ایجاد اختلال در تردد می شود.

اردبیل از نقاط بسیار سردسیر ایران زمین و از وضعیت جوی بسیار متغیر و متفاوت در مقایسه با سایر نقاط كشورمان برخوردار است. /ع

برچسب ها: اردبیل ، برف ، و ، کولاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.