مازندران در زمینه تعداد کتابخانه در کشور رتبه 14 را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران استاندار مازندران ظهر امروز در مراسم تجلیل از 58 خادم کتاب استان گفت : نخستین معلمان جامعه بشری انبیاء الهی هستند و همه ادیان از راهنمائی و هدایت نخبگان در پرتو آیات الهی برخوردارند و از الهامات ویژه انسان ساز و سازنده توانستند جامعه بشری را به این درجه از کمال برسانند.

طاهائی با اشاره به اینکه نهادینه شدن انسان به عنوان موجودی ناشناخته به برکت کتاب آسمانی است و خداوند قرآن را به عنوان نقشه راه و به وسیله برگزیده ترین برگزیدگانش به جامعه بشری اهدا کرده است افزود : یکی از مهمترین ابزارهای دانائی کتاب و کتابخوانی و لازوه آن اندیشه ورزی است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز با اشاره به اینکه این مراسم هرسال یک بار برای تجلیل از بهترین خادمان کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود گفت : یکی از اجزا و سرشاخه های مطالعه خواندن است و ریشه اش به زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) برمیگردد.

امامزاده افزود : مازندران در زمینه تعداد کتابخانه با دارا بودن 60 کتابخانه رتبه 14 کشوری و با دارا بودن 1 میلیون کتاب رتبه 8 کشوری را کسب کرده است.

وی تصریح کرد : در حال حاضر 33 میلیون و 730 هزار مراجعه کننده به کتابخانه ها مراجعه کرده و بیش از 3 میلیون کتاب را به امانت می گیرند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران گفت : 10 کانون قرآن با بیش از 100 جلد در استان و برگزاری بیش از 200 جلسه قصه گوئی و کتابخوانی برای کودکان از دیگر فعالیت های این اداره کل است.

امامزاده افزود : 45 کتابخانه در سطح روستاها و شهرهای استان در حال ساخت است که 35 کتابخانه مربوط به روستاها و 12 کتابخانه مربوط به شهرهاست.

به گفته وی 440 رایانه در کتابخانه های استان موجود است. /ع

برچسب ها: زمینه ، تعداد ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.