با حضور شرکت هاي داخلي و خارجي از 8 تا 11 بهمن در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبري نمايشگاه ؛ پيش از اين تاريخ برگزاري نمايشگاه از 9 تا 12 بهمن اعلام شده بود که با توجه به برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي دولت به مناسبت دهه فجر  تغييرکرده است.

نخستين نمايشگاه بين المللي دريايي  ايران به همت سازمان بنادر و دريانوردي ، انجمن توسعه دريا محور و دبيرخانه ارگان هاي دريايي کشور، سازمان ها، نهادها و شرکت هاي داخلي و خارجي برگزار مي شود.

نخستين نمايشگاه بين المللي دريايي ايران، يکي از نمايشگاه هاي منحصر بفرد دريايي در کشور و حوزه خليج فارس محسوب مي شود که وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت ها و نهادهاي دولتي و خصوصي داخلي و خارجي، جديدترين و نوين ترين تجهيزات و فناوري ها و همچنين خدمات مختلف دريايي را ارائه مي کنند.

برخي محورهاي نخستين نمايشگاه بين المللي دريايي ايران به اين شرح است : معرفي و نمايش صنايع مختلف کشتيراني و کشتي سازي، صنايع فراساحل، نفت و گاز، خدمات دريايي و بندري، امور نظامي و دفاعي، اقيانوس شناسي و هواشناسي، خدمات لجستيک دريايي، خدمات مخابرات، برق و الکترونيک دريايي، صنايع دستي دريايي، تجهيزات بنادر، ورزش هاي آبي، تجهيزات غواصي، شنا، جت اسکي، موج سواري و ماهيگيري و دستاوردهاي علمي و تحقيقاتي نهادها، دانشگاه ها، انجمن ها و اتحاديه ها.

معرفي توانمندي ها و دستاوردهاي دريايي جمهوري اسلامي ايران، گسترش فرهنگ دريايي، ترويج نگرش تخصصي و علمي به صنعت دريايي و دريانوردي، بهره گيري از ابزارهاي مدرن براي حوزه هاي دريايي، معرفي دستاوردهاي علمي پژوهشي و تکنولوژي هاي نوين دريايي، معرفي حوزه هاي سرمايه گذاري در حوزه بندر، شيلات و مناطق آزاد تجاري و تأکيد بر استفاده از آبزيان خوراکي به منظور ارتقاي سلامت جامعه هم از اهداف برگزاري نخستين نمايشگاه بين المللي دريايي است.

همزمان با برگزاري اين نمايشگاه نخستين مسابقه طراحي سازه هاي دريايي کم عمق و جشنواره بزرگترين نقاشي ديواري دريايي و مسابقه ساخت قايق هاي کاغذي نيز برگزار مي شود.

تشکيل بيش از 20 کارگاه و نشست علمي و پژوهشي از ديگر برنامه هاي نخستين نمايشگاه بين المللي دريايي جمهوري اسلامي ايران است.

نخستين نمايشگاه بين المللي دريايي ايران با شعار «دريا محور توسعه» برگزار مي شود.
 ايران بيش از 5 هزار و 800 کيلومتر مرز آبي در شمال و جنوب دارد./عب
برچسب ها: نخستین ، نمایشگاه ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار