آیت‌الله تسخیری درگذشت علامه "قاضی حسین احمد" امیر سابق جماعت اسلامی پاکستان را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در این بیانیه آمده است: درگذشت علامه مجاهد قاضی حسین احمد امیر سابق جماعت اسلامی پاکستان ضایعه اسفناکی برای برادران و خواهران مسلمان در پاکستان و رهپویان راه وحدت اسلامی و تقریب مذاهب در منطقه بود.

"قاضی حسین احمد" از رهبران معتقد به وحدت اسلامی و از پشتیبانی سخت‌کوش انقلاب مقدس اسلامی ایران و حرکت بیداری اسلامی در سراسر جهان بود.

این مرد بزرگ از سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب با امام راحل عظیم الشان و پیروان آن حضرت در ایران، عراق و شبه قاره در ارتباط بود و خود در مسیر اسلام سیاسی و پیاده کردن آن در جوامع اسلامی تلاش می‌کرد.

مردی مومن، با نفوذ، پرتحرک، با اخلاص و انگیزه دینی بود ک ارتحال و ثلمه‌ای در سرزمین پاکستان و بیدرای اسلامی منطقه به شمار می‌رود. عضویت او در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شرکت و سخنرانی مکرر در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی نشان از ایمان قلبی او به تقریب مذاهب و احساس مسوولیت او به سرنوشت امت اسلام داشت.

اینجانب با تقدیر از یک عمر مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر این مرد بزرگ درگذشت تاسف بار او را به خانواده گرامی، ملت بزرگ پاکستان و ارادتمندانش در ایران، منطقه و جهان اسلام تسلیت گفته امیدوارم برادران و خواهران ما در حزب جماعت اسلامی پاکستان ادامه دهنده راه وحدت‌گرایانه و انقلابی او باشند.

از خداوند متعال رحمت و آمرزش واسعه برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده محترم مخصوصا فرزندان عزیزش، مسالت می‌نمایم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار