رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به عدم اجرايي شدن مهاجرت معكوس در كشور، گفت: یخ بودجه عدالت زمانی که از تهران به مناطق دور دست حرکت می‌کنند آب شده و دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند لذا مردم به تهران و ساير مراکز استان‌ها مهاجرت می‌کنند.

"عبدالرضا عزیزی" نماینده مردم شیروان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که 70 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند، گفت: این آمار تنها به علت مهاجرت نبوده بلکه بر طبق قانون "تقسیمات کشوری"، روستاهایی که بالای 1500 نفر جمعیت دارند می‌توانند به شهر تبدیل شوند.

وی در ادامه با اشاره به این که مهاجرت به شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: عدم توزیع عدالت و تمرکز امکانات در مراکز استان‌ها موجب شده تا مهاجرت از شهرستان‌ها به مراکز استان و کلانشهرها هم چنان ادامه داشته باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: یخ بودجه عدالت زمانی که از تهران به مناطق دور دست حرکت می‌کنند آب شده و دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند لذا مردم به دليل عدم امكانات لازم به تهران و ساير مراکز استان‌ها مهاجرت می‌کنند.

عزیزی با اشاره به سفرهای استانی محمود احمدی نژاد، تصریح کرد: یکی از محسنات دولت نهم و دهم سفرهای استانی بود که در جهت تمرکز زدایی و توزیع عدالت صورت گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: همین حضور رئیس جمهور در اقصی نقاط کشور ارزشمند بوده چرا که تصمیمات و اتفاقاتی در این سفرها صورت گرفت که در توزیع امکانات در سایر نقاط بی تاثیر نبود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار