شبکه اختصاصی نهاد کتابخانه های عمومی کشور که در حال حاضر بنای ایجاد آن بر پایه کاهش شکاف بین فقیر و غنی استوار شده منبع غنی تولید محتوا در شبکه ملی اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار بخش ادبيات  باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه نهاد کتابخانه های عمومی کشور سازمان فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران که امروز در ساختمان مرکزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد؛ علی حکیم جوادی، معاون وزیر فناوری اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات، با اشاره به اینکه سازمان فناوری اطلاعات در راستای ایجاد توسعه و بهره وری شبکه اختصاصی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ایجاد ارتباط بین دستگاههای اجرایی را به عنوان یک المان در نظر گرفت، گفت: امروزه در 77 هزار نقطه از نقاط تقسیم بندی شده آموزش و پرورش با تلاش شبکه های مختلف اطلاع رسانی و به همت سازمان فناوری اطلاع به هم وصل شده اند.
وی افزود: امروز، شبکه کتابخانه ای کشور با هدف برقراری ارتباط میان 2700 نقطه کشور طراحی شده و معماری این شبکه باید توسط سازمان فناوری اطلاعات انجام شود.
حکیم جوادی خاطرنشان کرد: امیدوارم با استراتژی اصلی که چیزی جز استفاده از ظرفیت های موجود کشور نیست بتوان منابع تولید محتوا را گسترش داد.

*شرکت مخابرات ایران در حال پوست اندازی است

همچنین مظفر پور رنجبر، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات، گفت: شرکت مخابرات ایران درحال پوست اندازی است و نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اماکن دیگری که به مخابرات توجه ویژه دارند با این کار خود بر نقش اساسی و حیاتی اطلاعات در کشورتاکید می کنند.
وی افزود: در حقیقت شرکت مخابرات ایران پشتيبان ایجاد شبکه اختصاصی نهاد کتابخانه های عمومی کشور است ارتباطات و اطلاعات  امروز نقش اساسی در جهان بازی نمی‌کنند بلکه از قدیم نیز نقش خود را در قالب طرح دعوی بحث عدالت ایفا می کردند.
به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امروزه عدالت ظهور شفافیت است و اگر شفافیت نباشد عدالت هم ظهور پیدا نمی کند البته درست است که این حرف شعاری بیش نیست اما ما در شرکت مخابرات ایران معتقدیم که علمی که وجود خارجی نداشته باشد علم نیست و یکی از مباحث منجر به شفافیت و عدالت، بحث اطلاعات است.
پور رنجبر تصریح کرد: مخابرات در صورت پیشرفت به سوی تحقق هدف خود باید از درون گرایی پوست انداخته و به برون گرایی بیاید.
وی خاطرنشان کرد: امروزه مخابرات بعد از یکی دو صنعت می‌تواند در گسترش فرهنگ جامعه نقش موثری بازی کند.

*بیش از 30 درصد مردم از اینترنت استفاده می کنند

همچنین در این مراسم منصور واعظی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور مسئله مخابرات را مسئله ای قرار گرفته در جایگاه اول گسترس حوزه فناوری اطلاعات کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آنچه که در جامعه ما اتفاق می افتد بیانگر این مطلب است.
به گفته واعظی براساس آخرین سنجش از سنجش های 4 ساله نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیش از 30 درصد از مردم کشور و بیش از 70 درصد افراد بالای 16سال موفق به کسب مدارک تحصیلی دیپلم و بالاتر از اینترنت استفاده می کنند.
وی در پایان از برگزاری جشن bookiranir. در هفته ‌آینده خبر داد و یکی از برکات انقلاب اسلامی را اشراف تمامی مدیران صنعتی و غیر صنعتی بر حوزه فرهنگ دانست./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار