معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومانی در بخش معدن این استان در سال جاری خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، قادری گفت: این سرمایه‌گذاری از رشد 25 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 308 واحد معدنی در استان کردستان فعال است، افزود: سالانه از این واحدهای معدنی 15 میلیون و 250 هزار تن برداشت می‌شود.
قادری با اشاره به اینکه از این تعداد 58 واحد به شهرستان قروه اختصاص دارد، گفت: برداشت سالانه در قروه بالغ بر 3 میلیون و 100 هزار تن است.
معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، تعداد شاغلین بخش معدن در کردستان را 4 هزار و 510 نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 3 تعاونی عمده در بخش معدن فعال است که هر سه مورد این تعاونی‌ها در شهرستان قروه قرار دارد.
وی افزود: در حال حاضر 5 طرح راه دسترسی به معادن با بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار در استان در حال اجراست که 4 مورد آن به شهرستان قروه اختصاص دارد.
معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان گفت: سال آینده نیز 6 طرح در شهرستان‌های کامیاران، سقز و مریوان به اجرا در می‌آید./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.