مديرکل دفتر مديريت بهداشت بيماري هاي طيور سازمان دامپزشکي کشور گفت: هيچ گزارشي از بيماري يا تلفات طيور بر اثر آلودگي هواي شهرهاي بزرگ به دست ما نرسيده است.

فرشاد تهراني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه مرغداري ها در مناطقي خارج از محدوده شهري مستقر هستند افزود: در مراکز شهري آلودگي هوا ناشي از ترافيک و تجمع آلاينده هاست، اين در حالي است که در مراکز شهري هيچ مرغداري وجود ندارد.

وي با بيان اين مطلب که طول عمر يک انسان حدود 60 سال و نهايت طول عمر يک مرغ گوشتي 60 روز است ادامه داد: مقايسه طيور با جمعيت انساني و مطرح کردن نگراني ها و خطراتي که در رابطه با آلودگي هوا براي جمعيت انساني وجود دارد براي طيور کار درستي نيست.

تهراني افزود: با توجه به اينکه تعدادي پرنده را به صورت متراکم و در شرايطي صنعتي نگهداري مي کنيم بحث تهويه هوا مطرح است و اين موضوع ربطي به ميزان آلودگي تهران يا ديگر شهرهاي بزرگ ندارد.

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه بحث تهويه هوا حتي در مکان هاي دور از شهر نيز مطرح است گفت: وجود هواکش ها و تهويه هاي مختلف که بتوانند متناسب با ميزان هواي مصرفي، هواي سالم وارد سالن کنند از راه کارهاي اين موضوع است.

تهراني تاکيد کرد: مطرح کردن چنين موضوعاتي بايد همراه با مستندات و تحقيقات کافي باشد که نشان دهد ميزان آلاينده هاي موجود در هواي تهران يا ديگر شهرها روي طيور تاثير نامطلوبي داشته است.

وي در پايان افزود: با توجه به متفاوت بودن ميزان آلاينده ها در نقاط مختلف تهران و همچنين مستقر بودن مراکز پرورش طيور در خارج از شهر به هيچ عنوان نمي توان بيماري يا  تلفات طيور را به آلودگي هوا نسبت داد.

لازم به ذکر است، که طي روزهاي گذشته در خبرها عنوان شده بود که آلودگي هواي تهران مرغ هاي اين استان را با مشکلات تنفسي روبرو ساخته است و سبب افزايش تلفات طيور مي شود./عب
برچسب ها: آلودگی هوا ، سلامت ، طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار