روزنامه واشنگتن تايمز نوشت: يک موسسه پژوهشي به رياست چاک هاگل نامزد باراک اوباما براي پست وزارت دفاع آمريکا(شوراي آتلانتيک) پيش بيني کرد ايران روزي مي تواند فعاليت هسته اي پيشرفته داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه آمريکايي امروز در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم "روان اسکاربوروگ" افزود: موسسه شوراي آتلانتيک به رياست هاگل در مقاله اي بار مسئوليت صلح با فلسطيني ها را بر روي شانه اسرائيل مي گذارد. هاگل از اسرائيل خواسته است با حماس مذاکره کند.

اين مقاله همچنين سياست خارجي هاگل و نظرات صلح آميز وي درباره ايران را نشان مي دهد.

اوباما روز دوشنبه نامزدي هاگل را به جاي لئون پانتا وزير دفاع آمريکا اعلام کرد. موضع جنگ طلبانه هاگل نسبت به پانتا بسيار ملايم تر است. پانتا قول داده بود به تهران هرگز اجازه دستيابي به تسيلحات هسته اي داده نخواهد شد و در مورد گزينه نظامي براي متوقف کردن اين کشور صحبت کرده است.

هاگل از جورج بوش رئيس جمهور سابق آمريکا براي گفتگو نکردن با ايران بدون پيش شرط انتقاد کرده بود. وي بر گزينه نظامي براي مقابله با برنامه هسته اي ايران تاکيد ندارد.

در بخشي از اين مقاله که در ماه دسامبر منتشر شده است توصيه هايي به اوباما در دور دوم رياست جمهوري اش شده است و بخش ديگري از آن درباره جهان در 17 سال آينده است.

شوراي آتلانتيک افزود: در راهبرد آمريکا، به ايران به عنوان يک شريک احتمالي براي آمريکا در منطقه نگريسته مي شود.

شوراي آتلانتيک در مقاله خود اعلام کرد ايران روزي به يک کشور هسته اي تبديل خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار