استان کردستان از نظر ارتقای شاخص‌های سرانه مطالعه در طی دو سال گذشته با 63/16 درصد رشد در میان 10 استان برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، رستگار گفت: در این گزارش استان کردستان از نظر میزان سرانه مطالعه با رشد 63/16 در رتبه 21 کشور قرار گرفته که نسبت به سال 88 رشد صعودی داشته است.
وی با بیان اینکه در گزارش ارائه شده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، افزود: سرانه مطالعه در سال گذشته 65 دقیقه و 12 ثانیه در روز بوده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: میزانه سرانه مطالعه در کشور بر اساس تحقیق مذکور، 75 دقیقه و 34 ثانیه در روز اعلام شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان همچنین به رشد شاخص مطالعه قرآن و ادعیه در استان خبر داد و گفت: در تحقیق مذکور شاخص مطالعه قرآن و ادعیه در سال 88 برابر با  9 دقیقه و 54 ثانیه در روز بیان شده، اما در سال 90 این میزان به 15 دقیقه و 44 ثانیه در روز افزایش یافته است.
رستگار در رابطه با وضعیت مطالعه روزنامه های چاپی (فیزیکی) و الکترونیکی(مجازی) در استان کردستان بیان کرد: در تحقیق شورای فرهنگ عمومی در سال 1390 میزان مطالعه این دو بخش در استان 28 دقیقه و 59 ثانیه در روز عنوان شده، در حالی که این میزان در سال 88 بالغ بر 17 دقیقه و 31 ثانیه در روز بوده است.
وی در رابطه با وضعیت مطالعه نشریه‌های چاپی (فیزیکی) و الکترونیکی (مجازی) در استان کردستان بر اساس تحقیق شورای فرهنگ عمومی گفت: شاخص سرانه مطالعه نشریات چاپی و الکترونیکی در استان در سال 1390 برابر با 3 دقیقه و 54 ثانیه در روز اعلام شده است./ع
برچسب ها: مطالعه ، برتر ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.