روزنامه کويتي السياسه در شماره امروز خود نوشت:‌ نوري مالکي نخست وزير عراق به فالح الفياض رئيس سازمان امنيت ملي اين کشور اختيارات کامل براي دستگيري عزت الدوري داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه کويتي السياسه، از سوي ديگر جمال البطيخ عضو پارلمان عراق در اين باره گفت:‌ مالکي بر اين باور است که آمريکايي ها از پناهگاه عزت الدوري در مدت چند سال گذشته با خبر بودند و از وي حمايت مي کردند و مي توانستد به راحتي وي را دستگير کنند اما اين کار نکردند.

وي افزود: اطلاعاتي به دست دولت عراق رسيده است که نشان مي دهد، عزت الدوري بين استان هاي الانبار، صلاح الدين، کرکوک و دياله در حال رفت و آمد است و دستگاه امنيتي منطقه کردستان عراق از تغيير مکان وي در عراق اطلاع دارد.

همچنين يک منبع آگاه از ائتلاف دولت قانون وابسته به مالکي گفت: عزت الدوري در چند هفته گذشته با مسئولان بلندپايه از ترکيه و قطر در استان اربيل عراق ديدار کرد و همه در اين جلسه محرمانه بر مقابله با مالکي تاکيد کردند.

روزنامه السياسيه در ادامه به نقل از يک منبع نوشت: عزت الدوري براي اجراي طرح خود به صد هزار از اعضاي حزب منحله بعث فراخوان داده است و آنها در حالت آماده باش به سر مي برند، و دولت ترکيه درباره کمک تسليحاتي به آنها اطمينان داده است.

اين منبع در پايان افزود: ائتلاف مالکي اطمينان دارد که آمريکا از حضور عزت الدوري در خاک عراق با خبر است و همچنين از تماس هاي ترکيه ، عربستان و قطر با وي اطلاع کامل دارد و واشنگتن قصد دارد از طريق فشار بر مالکي حمايت منطقه اي از اسد را به حداقل برساند.
برچسب ها: مالکی ، عراق ، الدوری ، بازداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار