نخستین سامانه کالک به منظور دسترسی آسان به محدوده‌های معدنی، در فارس راه‌اندازی شد.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: راه‌اندازی این سامانه برای جلوگیری از خطای حاصل از ترسیم دستی محدوده‌ها بر روی کالک (نقشه کاغذی) به ویژه در نواحی مرزی استانی، جلوگیری از پاک شدن محدوده‌های ترسیم شده، ایجاد بانک آمار، اطلاعات مجوزهای معدنی و تسهیل در ارائه به مراجعان ایجاد شده است.

غفار صفری افزود : حذف خطاهای انسانی در استخراج و ثبت مختصات محدوده‌ها و مطابق نبودن نقشه‌ها با کالک سازمان، از بین رفتن خطای ناشی از وسایل و ابزارهای کار، محاسبه دقیق تمام مختصات محدوده‌های معدنی در حد صدم ثانیه از مزایای استفاده از این سامانه است .

تسریع در پاسخگویی به درخواست‌های جدید با دقت بالا، امکان چاپ نقشه‌های در مقیاس‌های مختلف برای اهداف مشخص و امکان محاسبه سریع و دقیق مساحت محدوده‌ها از دیگر مزایای استفاده سامانه کالک است.

وی گفت : در این سامانه مراجعان به سایت سازمان به آدرس http://fars.mim.gov.ir/ و با بهره‌مندی از نرم‌افزار ArcGls می توانند درباره صدور پروانه قبل از ارائه درخواست از بلامعارض بودن محدوده مورد نظر شان اطلاع حاصل کنند.

صفری گفت: با توجه به نیاز حوزه معدن، سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با استفاده از سامانه کالک پس از برگزاری یک دوره آموزشی برای کارشناسان معدن و نصب نرم‌افزار، ورود داده‌ها و تعیین مکانی تمام مجوزهای معدنی فارس به صورت رقومی شده بر روی این سامانه را به پایان رساند و متعاقب آن مراجعان از طریق برد الکترونیکی می‌توانند محدوده‌ها که هر ماه یک بار به روزرسانی شده را ملاحظه کنند./ع

برچسب ها: سامانه ، کالک ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.