انجمن علمی دانشجویی علوم و فناوری نانو دانشگاه شیراز موفق شد تراز " الف " را درمیان نهادهای ترویجی فناوری نانو سراسر کشور از آن خود کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس خانم صدیقه فروتن ، عضو هیات علمی و مدیرامورعلمی دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: بر اساس ترازبندی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این انجمن به عنوان تنها گروه دانشجویی کشور توانست تراز " الف " را کسب کند.

مسئول پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه شیراز نیز گفت: کارگروه ترویج و آموزش عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری، نهادهای ترویجی فعال را براساس فعالیت‌های ترویجی‌ آنها در سال 90، معرفی نمود.

دکتر محمدحسین شیخی گفت: بر این اساس از میان 294 نهاد ترویجی به ثبت رسیده در ستاد نانو،150 نهاد به عنوان نهادهای ترویجی فعال شناخته شدند.

نهادهای ترویجی با توجه به نوع و حوزه فعالیت‌های خود در چهار گروه شرکت‌های آموزشی، مراکز آموزش و پرورش، گروه‌های دانشجویی و سایر نهادها تقسیم می شوند.

ستاد توسعه فناوری نانو بصورت سالانه این نهادها را بر اساس مجموع امتیاز کسب شده در دو برنامه اصلی ترویجی و آموزشی فناوری نانو یعنی مشارکت در ثبت‌نام و آموزش دانشجویان در مسابقه ملی فناوری نانو و ثبت‌نام و آموزش دانش‌آموزان در المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، در سه تراز الف، ب و ج دسته‌بندی و معرفی می‌کند.

امتیاز هر نهاد در سال 90 بر اساس امتیاز کسب شده در دومین مسابقه دانشجویی نانو و سومین المپیاد دانش آموزی نانو به دست آمده است.

نهادهایی که مجموع امتیاز مسابقه و المپیاد آنها بالاتر از 30 بوده دارای «تراز الف»، نهادهایی که مجموع امتیاز آنها بالاتر از 10 و کمتر از 30 بوده دارای «تراز ب» و نهادهایی که مجموع امتیاز آنها کمتر از 10 بوده دارای «تراز ج» هستند.

دیگر نهادهایی که در این دو رویداد ترویجی فعالیتی نداشته‌اند و یا امتیازی از آنها کسب نکرده‌اند به عنوان نهادهای غیر فعال در سال 90 در نظر گرفته می‌شوند.

از میان انجمن های علمی دانشجویی، تنها انجمن علمی دانشجویی علوم وفناوری نانو دانشگاه شیراز موفق به کسب تراز عملکرد الف در میان سایر انجمن های علمی دانشجویی سراسر کشور شده است.

انجمن علمی دانشجویی علوم وفناوری نانو دانشگاه شیراز با حمایت پژوهشکده فناوری نانو و مدیریت امورعلمی دانشجویان، در نخستین مسابقه ملی فناوری نانو هم موفق به کسب رتبه اول و در دومین مسابقه ملی فناوری نانو نیز موفق به کسب رتبه دوم در میان نهادهای ترویجی فناوری نانو سراسرکشور شد./ع

برچسب ها: دانشگاه ، شیراز ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.