نماینده مردم اهواز باطرح انتقاداتي نسبت به عملکرد دولت در استان خوزستان گفت: مسئولین باید کلید واژه سحرآمیز خدمت را به جای مجادلات بی‌حاصل سیاسی سرلوحه خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان گفت: دشمن، تمام ابزارهای مبارزه با توکل جمهوری اسلامی ایران را امتحان کرده است و اینک حملات خود را به سوی اقتصاد که آخرین ابزار است روانه ساخته. تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری تنها راه حل مشکل کنونی است و القای تفکر اقتصاد مقاومتی به مدیران ارشد اقتصادی آنها را از غفلت رهانیده و باعث ثبات ایجاد امنیت اقتصادی و عدم تزلزل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: خوزستان طلایه‌دار شرافت و پرچمدار عزت ایران اسلامی سرزمین اسطوره‌های جاویدان، بیرق همیشه در اهتزاز و خاستگاه سربازان جان برکف ولایت است.

نماینده مردم اهواز ادامه داد: من از کربلای ایرانم، از خوزستان همان خوزستانی که نخل‌های سر به فلک کشیده دارد و نگاهش به کارون بی‌رمغ است، همان خوزستانی که خرمشهر و آبادانش فقط در هفته دفاع مقدس عزیز می‌شوند، همان خوزستانی که دز، کرخه و کارون در آن جاری‌اند اما مردمش آب آشامیدنی ندارند، من صدای مردم خوزستانم، صدای کارون از نفس افتاده، صدای حنجره‌های غبار گرفته، صدای دست‌های لرزان، اشک‌های جاری و سفره‌های خالی و صدای مردمی هستم که وعده‌های سیاسیون و سوء مدیریت اقتصادیون، رخسار زیبایشان را پریشان کرده است.

نماینده مردم اهواز در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور! چرا پروژه انتقال آب کارون متوقف نمی‌شود، دلیل افزایش قیمت آب بی‌کیفیت اهواز چیست، آیا شما حاضرید تنها یک جرعه از آب آشامیدنی اهواز را بنوشید.

حسینی ادامه داد: آقای رئیس جمهور! آیا وزرای شما حاضرند در مناطقی چون کوت عبدالله، ملاشیه، کوی علوی، زرگان، زویه، کوی آل صافی، حصیرآباد، شکاره، منبع آب و صدها نقطه محروم دیگر حتی برای لحظه‌ای زندگی کنند، آیا نباید عرق شرم از رخسارمان بابت محرومیت این مناطق بچکد.

نماینده مردم اهواز با اشاره به بیکاری جوانان حوزه انتخابیه خود گفت: آقای احمدی نژاد! نرخ واقعی بیکاری در استان خوزستان چقدر است، آمارهایی که از خوزستان به شما اعلام می‌شود واقعیت ندارد، چرا با داشتن این همه بیکار، غیر بومی‌ها را بر بومی‌ها ترجیح می‌دهند، چه میزان از وعده‌های شما در بخش اشتغال محقق شده است، آیا فرزندانتان درد بیکاری و بی پولی را لمس کرده‌اند و بدون داشتن پارتی استخدام می‌شوند.

حسینی در ادامه اظهار داشت: آیا می‌دانید مشکل کارگران لوله‌سازی، تصویه قند و شکر، کاغذ پارس، نیشکر هفت تپه، و قند دزفول همچنان حل نشده است، تبعیض و بی عدالتی در تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکاری برچه اساس است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امنیت شغلی در سفره‌های معیشتی کارگران خوزستان وجود ندارد، تصریح کرد: آقای احمدی نژاد! تا چه زمان باید سیاه‌پوش از دست دادن عزیزان‌مان در جاده‌های مرگ استان باشیم، چرا طرح 800 هزار هکتاری مقام معظم رهبری با جدیت پیگیری نمی‌شود و پس از 17 سال همچنان بلاتکلیف است.

برخورد تحقیرآمیز بانک‌ها، کمبود  نهاده‌های کشاورزی، بهای سنگین آب بها، کمر کشاورزان خوزستانی را شکسته است.

حسینی ادامه داد: آقای رئیس جمهور! عدم احساس امنیت تا کی باید شهروندان خوزستانی را آزار دهد، سرنوشت پرونده معروف به سیدها با هزاران شاکی چه شد، وعده شما برای حل این مشکل چه زمانی تحقق می‌یابد.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه انتخاب مدیران نالایق، غیربومی، فسیل شده و بی‌تحرک، مشکل اصلی خوزستان است، گفت: مگر قرار نبود در انتخاب‌ها هیچ منعی جز تعهد و تخصص در انتخاب مدیران وجود نداشته باشد، قومیت‌گرایی ناآگاهانه فرصت‌ها را به تهدید می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: پس از دو سال شهرستان شدن بخش باوی، چرا امکاناتی به شهرهای ویس، ملاثانی، شیبان، افزوده نشده است، منطقه 20 هزار نفری "عین دو" در کجای نقشه کشور است، متأسفانه در اقدام عجولانه و غیرکارشناسی منطقه کوت عبدالله به شهرستان تبدیل شده است، این عمل خواست مردم کوت عبدالله نیست.

وی با بیان اینکه تا کی می‌خواهیم شخصی را عین قانون و خواست شخصی را برابر مطالبه عمومی بپذیريم، گفت: آقای استاندار! سیاست در مقابل صداقت مردم نامش خدمت نیست، امیدوارم هیچ‌گاه شاهد قربانی شدن مصالح نظام پای انگیزه‌های سیاسی نباشیم، حمیدیه دژ تسخیرناپذیر عزت و شرف و خاستگاه شهادت و ایثار، بدون بیمارستان و حداقل پوشش مناسب درمانی و امکانات رفاهی و معیشتی در کنار کرخه تشنه و در کنار خاک حاصل‌خیز، جوانانش بیکارند، انتظار این است که با شهرستان شدنش مشکلاتش به فراموشی سپرده نشود.

نماینده مردم اهواز در خاتمه اظهار داشت: گرچه امروز مردم خوزستان دستشان خالی است و دلشان خون است اما دلشان از حب ولایت‌پذیری لبریز است، اینک ماییم و انقلاب اسلامی که یادگار امام راحل است، ماییم و رهبری که در خلوص درایت و شجاعت خلف صالح است، ماییم و نسلی پویا که هم آماج فتنه است و هم ذخیره انقلاب، پس به جای مجادلات بی‌حاصل سیاسی، کلید واژه سحرآمیز قدرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کلید ، واژه ، سحرآمیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار