برای اولین بار در استان اردبیل ، عمل جراحی قلب باز بر روی بیمار هموفیلی نوع A انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / دكترمحمد زاده فوق تخصص جراحی قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكی اردبیل در خصوص این عمل جراحی گفت:بیمار 79 ساله به علت تنگی شدید در سه رگ اصلی قلبش در مركز جراحی قلب بیمارستان امام خمینی (ره) بستری و تحت عمل جراحی بای پس قلبی قرار گرفت.

وی با بیان حساسیت این عمل جراحی به دلیل كهولت سنی بیمار افزود: این عمل خاص جزو موارد نادر درد نیا بوده و دارای ریسك بالایی است.

وی ادامه داد : در خصوص این بیمار نیز به لحاظ حساسیت و كهولت سنی با تمام دقت مشاوره های لازم قبل از عمل انجام و كلیه اقدامات درمانی و مراقبت های ویژه قبل ، حین و بعد از عمل صورت گرفت.

محمد زاده افزود: به لطف الهی عمل جراحی با موفقیت كامل انجام پذیرفته و بیمار پس از مناسب شدن وضعیت عمومی از بیمارستان مرخص شد.

این جراح قلب و عروق با اشاره به بیماری هموفیلی نوع A گفت: این بیماران كه دچار كمبود فاكتور B خون می باشند دائما در معرض خطرات ناشی از خونریزی های فعال از قسمت های مختلف بدن و نیز خطرات ناشی از ابتلا به بیماری های خطرناك خونی در اثر تزریق های مكرر خون و فاكتورهای خونی می باشند.

وی ادامه داد : این بیماران دچار محدودیت نسبی طول عمر بوده و معمولا محدوده زندگی ایشان به اندازه ای نمی رسد كه دچار بیماریهای ناشی از كهولت و پیری شوند. /ع

برچسب ها: اردبیل ، عمل ، جراحی ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.