مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود گفت: احترام به کار و سرمایه ملی سبب رشد تولید ملی می‌شود و در این امر همه باید مشارکت کنند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، روح‌الله اشرفی صبح امروز در همایشی که با موضوع «اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی» در شاهرود برگزار شد، با اشاره به موضوع استقلال اقتصادی اظهار داشت: مقصود استقلال اقتصادی این است که جامعه بتواند نیازمندی‌های خود را در حد قابل قبولی از رفاه تولید کند و در اداره امور اقتصادی نیازمند و متکی به دیگران نباشد.

وی افزود: بنابراین استقلال اقتصادی به معنای وابستگی به خود در رفع نیازهای اساسی و جلوگیری از سلطه کشورهای دیگر بر اقتصاد بومی است؛ هر چند واردات درست و هدفمند منافاتی با استقلال اقتصادی ندارد بلکه در استقرار بخشیدن به استقلال نیز کمک می‌کند.

مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که اگر تولید ملی شکل نگیرد، استقلال اقتصادی یک جامعه محقق نمی‌شود و این یعنی در مسئله اقتصادی نتوانسته خودش تصمیم بگیرد.

اشرفی خاطرنشان کرد: اگر ما استقلال اقتصادی خود را از دست دهیم، استقلال سیاسی ما نیز تحقق نمی‌یابد و تا استقلال اقتصادی و قوی نداشته باشیم، از دیگر جهات سیاسی و فرهنگی نمی‌توانیم تاثیرگذار باشیم.

وی با تاکید بر ربط پیشرفت و اقتصاد گفت: اگر ما اقتصادمان را قوی کنیم، می‌توانیم به پیشرفت دست یابیم و این یعنی تاثیرگذاری بر جهان و مقابله با استعمار غرب و آمریکا و این چیزی که رهبری انقلاب تاکید فراوان بر آن دارد.

مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود اظهار داشت: تمام توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی با استقلال اقتصادی حل می‌شود؛ چرا که دشمنان اکنون با حربه تحریم و جنگ اقتصادی به مقابله با ما آمده‌اند.

اشرفی تاکید کرد: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب حال که انقلاب، ما را از وابستگی سیاسی نجات داد ما باید خودمان تلاش کنیم و از وابستگی اقتصادی خودمان را نجات بدهیم و در راه استقلال اقتصادی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اقتدار اقتصادی موجب اقتدار ملی می‌شود، بیان داشت: اقتدار اقتصادی از عواملی است که می‌تواند اقتدار ملی را در حوزه بین‌المللی افزایش دهد و پیشرفت جوامع در گروی تقویت استقلال اقتصادی آنهاست.

مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: علم و فناوری یکی از پایه‌های اقتدار اقتصادی است و ما باید در این زمینه تلاش کنیم تا فناوری‌های جدید را با علم و دانش و منابع و نیروی انسانی بومی و ملی تولید کنیم و باید در بسیج تلاش شود تا این تولید علم و دانش مورد تقویت و حمایت قرار گیرد./ج1

برچسب ها: سرمایه ، بسیج ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.