دبير کميته داوران گفت: داود توکلي در مسابقات جهاني هندبال به عنوان ناظر ارشد حضور دارد و اين افتخاري بزرگ براي کشورمان است.

علي اصغر پورمقدم دبير کميته داوران فدراسيون هندبال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، افزود: رقابتهاي جهاني هندبال با حضور 12 تيم از روز جمعه 22 دي در اسپانيا آغاز خواهد شد و فدراسيون جهاني داود توکلي از ايران را به عنوان ناظر ارشد اين رقابتها برگزيده است و اين افتخار بزرگ در داوري کشورمان به حساب مي آيد.

وي تصريح کرد: توکلي رئيس کميته داوران کنفدراسيون آسيا و عضو کميته فني فدراسيون جهاني است و در اين رقابتها که 15 روز طول خواهد کشيد، تا در پايان تيم هاي برتر اين دوره انتخاب شود. وي به عنوان ناظر ارشد متمرکز حضور خواهد داشت.

پورمقدم گفت: وي از افتخارات ايران در داوري است که در رقابتهاي بين المللي زيادي حضور داشته است و مدرس جهاني نيز هست و در کلاس هايي براي آموزش داوري در سراسر دنيا گذاشته مي شود، از توکلي دعوت به عمل مي آيد و در آخرين مورد مي توان به کارگاه آموزشي در اردن اشاره کرد که دو هفته پيش در شهر امان برگزار شد.

وي در خصوص داوري ها و اعتراضاتي که تيم ها دارند، اشاره کرد؛ متاسفانه اتفاقاتي در ليگ رخ مي دهد که برخي تيم ها داوري را مقصر مي دانند و بازيکنان خود را از زمين بيرون مي کشند و اين اصلا کار ورزشي نيست.

پورمقدم گفت: نشست ناظرين و نمايندگان باشگاهها امروز صبح در فدراسيون برگزار شد و هماهنگي ها و برنامه ريزي ها جهت ادامه مسابقات در شرايط بهتر مورد بررسي قرار گرفت.

وي تاکيد کرد؛ در اين جلسه گزارش داوري کل مسابقات برگزار شده در نيم فصل جاري را تمام و کمال مشاهده کرديم و فيلم هاي ديدار را از نزديک ديديم و براي برخي تيم ها اين کار حربه شده است تا تقصير را به گردن داوري بياندازند.

پورمقدم اضافه کرد؛ جوانگرايي در داوري نيز مانند ساير رشته ها يک نياز اساسي است و نتيجه آن در آينده مشخص مي شود.

در ليگ امسال نيز 3_2 نفر کوبل جوان به داوري اضافه کرده ايم و بعضي از داوران نيز تجربه حضور در المپيک و مسابقات جهاني و رقابتهاي فينال آسيا را دارند.

وي تاکيد کرد؛ در اينجا نمي خواهم به تيم هايي که تازه به ليگ آمده اند، توهين کرده باشم، ولي بعضي از آنها اطلاعات کافي از مسابقات و قوانين ليگ برتر ندارند و زماني که به ضررشان سوت زده مي شود، تيم خود را از زمين بيرون مي کشند.

پورمقدم عنوان کرد؛ زماني که ليگ به پايان برسد، يکي دو روز بعد گزارش کامل قضاوت داوري را بررسي خواهيم کرد و عملکرد آنها را بررسي خواهيم کرد و اگر در کارشان قصوري ديده شود، با آنها برخورد خواهد شد و مواردي هم بوده که داور خاطي را از يک جلسه تا 5 جلسه محروم کرده ايم و در تصميمات خود محکم هستيم.

وي يادآور شد؛ ما براساس قوانين جهاني قضاوت مي کنيم و ايرادي بر آنها نيست و براي اينکه چنين مشکلات و حواشي بوجود نيايد، بايد در باشگاه ها فرهنگ سازي شود و تيم ها در هر شرايطي داوري را مقصر ندانند، البته هرازگاهي اشتباهاتي مي شود که عمدي هم نيست و در ضمن بازيکنان خود را از زمين خارج نکنند.

پورمقدم در پايان خاطرنشان کرد؛ قضاوت در هندبال خيلي سخت است و اين هم به خاطر درگيري هايي است که در اين ورزش وجود دارد و داوري بيشتر در معرض ديد قرار مي گيرد./آق
برچسب ها: پورمقدم ، توکلی ، هندبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار