فرماندار شادگان گفت: از مجموع طرح‌هاي مصوب توسعه كشاورزي، تاكنون 82 طرح با اشتغال‌زايي براي 184 نفر اجرا و به بهره‌برداري رسيده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سعيد فيوضي اظهاركرد: تاكنون 339 طرح كشاورزي مصوب شده كه 332 طرح از اين تعداد به بانك معرفي و 208 طرح آن موفق به عقد قرارداد و پرداخت تسهيلات شده‌اند.

وي افزود: در حال حاضر سه ميليارد و 500 ميليون تومان تسهيلات با نرخ 7 درصد به طرح‌هاي توسعه كشاورزي پرداخت شده است. طرح‌هاي كشاورزي شادگان بيشتر مربوط به كميته‌ امداد امام‌خميني(ره)، بهزيستي، دامپزشكي، دامداري، خريد تراكتور و توسعه باغات بوده است.

فرماندار شادگان عنوان‌كرد: هم‌اكنون سه هزار هكتار زمين زراعي در منطقه دهستان حسيني شناسايي شده كه مقدمات واگذاري 1857 هكتار آن آغاز شده‌ است و واگذاري مابقي اراضي به متقاضيان در حال پيگيري است.

فيوضي ادامه‌داد: اقدامات مربوط به واگذاري زمين از طريق اداره منابع طبيعي و تامين و تخصيص آب از طريق امور آب سازمان آب و برق خوزستان انجام مي‌شود.

وي افزود: بانك عامل طرح‌هاي توسعه كشاورزي، بانك كشاورزي مي‌باشد و انتظار داريم اين بانك با كارگروه شهرستاني طرح توسعه كشاورزي همكاري بيشتري داشته باشد.

فيوضي گفت: برخي طرح‌ها همچون طرح‌هاي صنعت و معدن و شيلات، اعتبارات بالايي نياز دارند كه در صورت اجرا و بهره‌برداري از اين طرح‌ها، ميزان پرداختي‌ها و اشتغال‌زايي در شهرستان افزايش مي‌يابد./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.