سرپرست دانشكده‌هاي فني‌و‌حرفه‌اي خوزستان با بيان اين‌كه استان در جهت توسعه و گسترش هنرستان‌هاي فني‌و حرفه‌اي و كار‌ودانش خوب گام برداشته است، گفت: آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي استان نيازمند تجهيزات و افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو و راه‌اندازي رشته‌هاي جديد هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سيد بهزاد علوي در جلسه كار‌گروه توسعه دانشكده فني‌و‌حرفه‌اي شهيد چمران اهواز اظهار‌داشت: آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي كشور از سال 46 راه‌اندازي شدند كه در كل كشور 7 آموزشكده فني و حرفه‌اي بيش نبوده كه آموزشكده فني و حرفه‌اي شهيد چمران اهواز با 20 هكتار يكي از آن‌هاست.
 
وي با اشاره به توسعه آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي در كل كشور، افزود: اما در استان توسعه آموزشكده‌ فني و حرفه‌اي چشمگير نبوده و استان داراي 5 آموزشكده با ظرفيت 5 هزار دانشجو است.

رييس آموزشكده فني‌ شماره يك اهواز (شهيد ‌چمران) گفت: افزايش قابليت نيروي انساني، بالا بردن نرخ پوشش تحصيلي واقعي در دوره كارداني، بومي‌سازي توسعه آموزش مهارت و غيره از اهداف راه‌اندازي آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي است. 

علوي ادامه‌داد: در كل كشور 165 آموزشكده فني و حرفه‌اي با ظرفيت 160 هزار دانشجو در مقاطع كارداني و كارشناسي راه‌اندازي شده كه حدود 51 آْموزشكده آن ويژه دختران و مابقي آموزشكده‌هاي پسران است./ع

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.