مدیركل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: طرح توسعه ، بهسازی و چهارخطه كردن 211 كیلومتر از محورهای ارتباطی استان لرستان درحال اجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ملكی افزود: این طرح های عمرانی در مجموع با میانگین 57 درصد پیشرفت فیزیكی درحال اجرا هستند.

وی اظهار كرد: تعریض ، بهسازی و تبدیل راههای اصلی به چهار خطه با هدف كاهش تعداد نقاط پرحادثه در سطح محورهای ارتباطی استان از اقدامات محوری این سازمان در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد است.

وی با اشاره به صرف 900 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح، افزود: عملیات احداث و تكمیل 150 كیلومتر چهارخطه در استان لرستان نیز با میانگین 50 درصد پیشرفت فیزیكی از دیگر فعالیت های این اداره كل است.

ملكی گفت: عملیات تبدیل راههای اصلی به چهارخطه در طول محورهای كوهدشت - سه راهی بابازید -پل سیمره، بابازید - ملاوی، كنارگذر جنوبی خرم آباد، خرم آباد - كوهدشت، آبكت – چالانچولان، زاغه - طالقان، الیگودرز - خمین، بروجرد - اراك، كمربندی بروجرد، بروجرد - اشترینان، اشترینان - سه راهی نهاوند و الشتر - نورآباد اجرا می شود.

به گفته وی، در صورت تامین اعتبارات لازم بخش قابل توجهی از این طرح ها تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

ملكی با اشاره به اینكه در حال حاضر تعداد 231 پروژه احداث ، بهسازی و آسفالت در طول 490 كیلومتر از راههای روستایی استان نیز در دست اجراست ، افزود: این طرحها نیز با میانگین 75 درصد پیشرفت اجرا می شوند كه 90 درصد از محورهای روستایی بالای 20 خانوار استان را شامل می شود. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.