وزارت دفاع يمن روز سه شنبه اعلام کرد يمن به هيچ کشوري اجازه نمي دهد در خاک اين کشور پايگاه نظامي ايجاد کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري شين هوا ، پايگاه اينترنتي  26 سپتامبر به نقل از يک منبع نظامي مسئول در وزارت دفاع يمن اعلام کرد :  ما اطلاعات منتشر شده در رسانه هاي داخلي را درباره برنامه ريزي آمريکا براي احداث سه پايگاه نظامي در خاک يمن تکذيب مي کنيم.
اين منبع گفت: يمن کشوري مستقل است و هرگز به هيچ کشوري اجازه نمي دهد  در هيچ نقطه اي از خاک يمن از جمله در جزاير ( سقطري و ميون ) و يا در پايگاه ( العند ) که بزرگترين پايگاه هوايي اين کشور است پايگاه هاي نظامي احداث کند.
اين منبع همچنين خبر منتشر شده از سوي روزنامه يمني الشارع را تحت عنوان سه پايگاه نظامي آمريکا در يمن  تکذيب کرد.
وي از رسانه ها ومطبوعات يمن خواست با اين کشور اين گونه تعامل نکنند که کشوري باز براي ايجاد پايگاه هاي خارجي و سرزميني آزاد براي احداث شهرک هاي مسکوني براي سربازان خارجي به هر دليلي است. يمن براي حفظ امنيت و ثبات خود کاملا به نيروهاي مسلح و امنيتي داخلي اعتماد دارد.
به گفته وي ، شمار محدودي از تفنگداران دريايي آمريکا که در سفارت اين کشور در يمن حضور دارند ماموريت موقت دارند و به زودي به کشورشان باز مي گردند زيرا حمايت از اين سفارت وديگر سفارت هاي خارجي در صنعا پايتخت و حفظ امنيت کارکنان آن ها بر عهده دستگاه امنيتي يمن است. حضور شمار محدودي از تفنگداران آمريکايي در يمن جنجال برانگيز شده است.
برچسب ها: بین الملل ، یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار