تبریز/

آغاز فعالیت گروه جدید خودروسازی در منطقه آزاد ارس

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: اجرای قانون ارزش افزوده و مشوق‌های سرمایه‌گذاری موجب حضور چند گروه خودروساز و تولیدکننده قطعات خودرو در منطقه آزاد ارس شده و به زودی گروه جدید خودروساز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، نجفی در نشست با مدیرعامل سایپا مزیت‌های منطقه آزاد ارس را برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولیدات صنعتی و تولید خودرو تشریح کرد.

وی، وجود قوانین آسان برای واردات قطعات و تولید و صادرات خودرو و قطعات خودرو را مزیتی برای ایجاد تحول در این زمینه عنوان کرد.

نجفی افزود: در این شرایط سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری با ضریب امنیت بیشتر و حفظ سرمایه و افزایش آن هستند که منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از مناطق بالقوه و استراتژیک برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی می‌تواند نقش مهم و حساسی را در جذب سرمایه‌گذاران داشته و تحول بزرگی در صنعت و تجارت شمال‌غرب کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از صادرات منطقه آزاد ارس به صادرات حاصل از تولید اختصاص دارد، گفت: هم‌اکنون بیش از یکصد واحد تولیدی، صنعتی و بازرگانی در فازهای صنعتی منطقه آزاد ارس در حال فعالیت هستند که تولیدات آنان به کشورهای هدف صادر می‌شود.

نجفی ضمن تشریح فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های صنعت، تجارت و بازرگانی مزیت‌های اجرای قانون ارزش افزوده در ارس را از مهم‌ترین تحولات اقتصادی ارس عنوان کرد و آن را امتیازی برای تولید و صنعت شمال‌غرب کشور دانست.

وی، عدم پرداخت حقوق عوارضی، معافیت از مالیات و وجود مزیت‌های قانونی، زیرساختی و منطقه‌ای در ارس را شرایطی ویژه برای سرمایه‌گذاران دانست و افزود: محدودیت‌های حوزه تولید و صادرات موجود در سرزمین اصلی طبق قوانین حاکم بر مناطق آزاد در ارس وجود نداشته و همین امر موجب سرمایه‌گذاری بسیاری از شرکت‌ها با انواع فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در این منطقه شده است.

نجفی، منطقه آزاد ارس را موقعیتی خاص برای جهش اقتصاد کشور دانست و گفت: هم‌اکنون چند شرکت اروپایی برای تولید و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس نمایندگی رسمی داشته و فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: اجرای قانون ارزش افزوده و مشوق‌های سرمایه‌گذاری موجب حضور چند گروه خودروساز و تولیدکننده قطعات خودرو در منطقه آزاد ارس شده است و به زودی گروه جدید خودروساز فعالیت خود را در سایت صنعتی 260 هکتاری منطقه آزاد ارس آغاز خواهد کرد.

وی گفت: ارس در مسیر کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب قرار داشته و از مزیت جمعیتی کشورهای حوزه cis، استان‌های همجوار داخل کشور، نیروی کار فراوان و ارزان همچنین وجود انرژی برق، آب، گاز و فیبر نوری قدرتمند و زیرساخت‌های قوی برای توسعه سریع تولید و صادرات و شبکه‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای بهره‌مند است./ع

برچسب ها: آغاز ، فعالیت ، خودروسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.