تعداد کشتی های غرق شده در مقايسه با سال 2011، 16 درصد افزايش يافته که برای شرکتهای بیمه و دریانوردان خبر بدی محسوب می شود ولي نسبت به ميانگين دهه 2001 تا 2010، 27 درصد كاهش داشته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در سالي كه گذشت دو فاجعه دريايي مهم رخ داد. يكي غرق شدن كشتي مسافربري ايتاليايي كاستا كونكورديا در 13 ژانويه كه سبب مرگ 32 نفر شد و ديگري غرق شدن كشتي باري رابول كوئين Rabaul در حاشيه سواحل پاپوا گينه نو در دوم فوريه كه بيش از 110 نفر در پي آن قرباني شدند.

البته همانند دهه 2001 تا 2010، اكثر كشتي هايي كه سال گذشته غرق شدند، كشتي باري و سپس كشتي هاي ماهيگيري بودند و در مجموع، طی سال 2012 ميلادي 106 كشتي در جهان با بيش از 100 تن ظرفيت ناخالص غرق شده است.

اين تعداد در مقايسه با سال 2011، 16 درصد افزايش يافته که برای شرکتهای بیمه و دریانوردان خبر بدی محسوب می شود ولي نسبت به ميانگين دهه 2001 تا 2010، 27 درصد كاهش داشته است.

اما برای بسیاری از فعالان این حرفه این نکته قابل توجه است که شناورها در کدام منطقه دنیا بیشتر در خطر هستند؟ به جز منطقه خلیج عدن که دزدی دریایی در آن همچنان رونق دارد، اكثر كشتي هايي كه سال گذشته غرق شدند، در جنوب چين و جنوب شرقي آسيا با 30 فروند شناور غرق شده، در بخش شرقي درياي مديترانه و درياي سياه 15 فروند و همچنين سواحل ژاپن و كره و شمال چين 10 فروند بود که در مجموع اطراف کشور چین به خاطر فعل و انفعلات شدید دریایی و البته رونق بنادر، بیشترین خطرات را به خود دیده است.

خطاهاي انساني ناشي از خستگي همچنان مهمترين عامل حوادث دريايي است که خسارتهای مادی و جانی زیادی به همراه داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار