عضو ليکود: ايهود اولمرت جنگ 22 روزه عليه لبنان را بخاطر منافع شخصي به راه انداخت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از عضو برجسته حزب لیکود نوشت اولمرت جنگ 22روزه علیه حزب الله لبنان را صرفا به خاطر منافع حزبی و شخصی اش به راه انداخت.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در پایگاه اینترنتی خود نوشت موشه وایگلین یکی از نامزدهای برجسته در فهرست حزب حاکم اسرائیل لیکود، اعلام کرد دومین جنگ اسرائیل علیه لبنان در ژوئیه سال 2006 ضرورتی نداشت و ایهود اولمرت نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی به خاطر منافع و اهداف تنگ نظرانه حزبی این جنگ را به راه انداخت.

وایگلین که یک روحانی افراط گرای یهودی است و از افراطی ترین چهره های طرفدار شهرک سازی به شمار می رود افزود: اولمرت آن جنگ را با هدف سرپوش گذاشتن بر سازشش با فلسطینیان و تصمیماتش برای تخلیه برخی شهرک ها به راه انداخت و به این مسئله اهمیت نداد که 124 اسرائیلی در آن جنگ بیهوده کشته شدند.

این اظهارات وایگلین موجی از خشم شدید در اسرائیل برانگیخته است تا جایی که حتی برخی رهبران حزب لیکود از وی انتقاد کردند. لیمنور لونات وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی تاکید کرد این اظهارات به هیچ وجه قابل قبول نیست. وی در ستایش جنگ علیه حزب الله گفت: «آن جنگ مشروع بود، هدف آن زدن ضربه ای مهلک به حزب الله لبنان بود تا آن را وادار کند هر بار قصد موشک پرانی به سمت اسرائیل یا ربودن سربازان اسرائیلی را داشته باشد به نتایج آن بیندیشد».

وی افزود: «این هدف به خوبی محقق شد و دلیل آن هم آن است که حزب الله از زمان آتش بس در پایان آن جنگ تاکنون هیچ گلوله ای به سمت اسرائیل شلیک نکرده است».

اما اعضای حزب کادیما که اولمرت عضو آن است با صدور بیانیه ای در پاسخ به اظهارات وایگلین گفتند «وایگلین سرطانی است که از زمان سلطه تندروها بر لیکود در پیکر این حزب در حال گسترش یافتن است. آنها در دفاع از جنگ سال 2006 گفته اند «آن جنگ موجب تحقق بهترین نیروی بازدارنده برای اسرائیل شد».
برچسب ها: جنگ ، حزب الله ، اولمرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار