ترکيه قصد دارد مبادلات تجاري خود را با قاره آفريقا در دو سال آينده به بيش از دو برابر افزايش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه روز دوشنبه درابتداي سفر خود به  غرب آفريقا در گابن گفت اين کشور قصد دارد در دو سال آينده مبادلات تجاري خود را به 50 ميليارد دلار که بيش از دو برابر نرخ فعلي است برساند .وي در جمع تجار ترکيه اي و گابني  افزود هدف ما در تجارت بين ترکيه و آفريقا در سال 2015  رسيدن به مبلغ 50 ميليارد دلار است و ما براي رسيدن به اين هدف مصمم هستيم .

تارنماي انجينيرينگ  در اين زمينه نوشت تجارت ترکيه با آفريقا در در 11ماه اول سال 2012  رقم هفده ميليارد و هفتصد ميليون دلار را نشان مي دهد . اين در حالي است که صادرات اين کشور به قاره آفريقا در سال گذشته  در دوره مشابه دوازده  ميليارد و دويست ميليون دلار بوده است که رشدي بيش از پنج برابر يک دهه پيش از اين را نشان مي دهد.اردوغان که در ادامه به کشورهاي نيجر و سنگال سفر خواهد کرد گفت ترکيه  در ماه هاي آينده سه سفارت جديد در قاره آفريقا باز خواهد کرد و رقم سفارت هاي اين کشور در قاره آفريقا را به 34 سفارت خانه خواهد رسيد.

49 درصد از خط هوايي ترکيه متعلق به دولت است و در سالهاي اخير با استفاده از قدرت نرم ابزارسياسي به سرعت شبکه آفريقايي خود را با  پرواز به 33 نقطه و راه اندازي پرواز به بورکينا فاسو، کامرون و نيجر در ماه گذشته  ، گسترش داده است .
برچسب ها: ترکیه ، آفریقا ، اردوغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار