معاون اول رئيس‌جمهور با اعلام حمايت و پشتيباني همه‌جانبه دولت از فعاليت‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: دولت مصوبات مورد نياز را در اختيار اين معاونت قرار مي‌دهد تا راه‌هاي طي نشده در عرصه علم و فناوري، با سرعت بيشتري پيموده شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي صبح امروز(سه شنبه) در «سومين اجلاس سراسري کانون‌هاي هماهنگي دانش و صنعت» که با شعار جايگاه اين کانونها در تحقق اقتصاد مقاومتي، در سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي برگزار شد، ايجاد هماهنگي ميان دانش و صنعت را اساس پيشرفت و ترقي در جهان امروز دانست و گفت: ايجاد اينگونه کانونها در کشور بايد بلافاصله پس از دوران دفاع مقدس انجام مي‌شد و امروز لازم است با سرعت و تلاش هرچه بيشتر تاخير گذشته را جبران کنيم.

وي افزود: کشورهاي پيشرفته و قدرتهاي بزرگ نيز از همين مسير و با ايجاد هماهنگي ميان دانش و صنعت به توسعه و تحول دست پيدا کرده‌اند اما متاسفانه با استفاده نابجا از اين پيشرفت‌ها، همواره به دنبال تسلط بر جهان، زورگويي و اعمال تحريم هستند.

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه با قدرداني از زحمات و خدمات معاونت علمي و فناوري رياست جمهور تصريح کرد: يکي از اقدامات بزرگ و مهم دکتر احمدي‌نژاد تاسيس اين معاونت بود و امروز شاهد هستيم که دست‌اندرکاران اين معاونت کارهاي بزرگي و به ياد ماندني را به انجام مي‌رسانند.

رحيمي خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران به برکت داشتن دانشمندان متعهد و سخت‌کوش، در شرايط فشار و تحريم بزرگترين کارهاي علمي را انجام داده و علي‌رغم تنگناهايي که دشمنان ايجاد مي‌کنند، با سرعت در حال پيمودن مسير تعالي و ترقي است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر کاربردي بودن تحقيقات و پژوهش‌هاي صنعتي، اظهار داشت: برنامه ريزي ها بايد به گونه‌اي انجام شود که تلاش و فعاليت‌ها به نتايج قابل قبولي منتهي شود زيرا پژوهشهايي که نتيجه و محصول در پي نداشته باشد، کاري عبث و بي فايده است.

گفتني است معاون اول رئيس‌جمهوردر اين مراسم از نقشه راه 10 کانون هماهنگي دانش و صنعت رونمايي و سپس از نمايشگاه «نفوذ فناوريهاي راهبردي در صنايع متوسط» که در حاشيه اين اجلاس برپا بود بازديد کرد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: رحیمی ، دولت ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار