معاون وزیر نفت گفت: ایرلاین‌های داخلی و خارجی یک هفته فرصت دارند تا نسبت به پرداخت بدهی حدود 700 میلیارد توانی خود به وزارت نفت اقدام کنند.

علیرضا ضیغمی امروز در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص توافقات انجام شده بين وزارت نفت و سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر پرداخت بدهی های بنزینی ایرلاین ها و ادامه عرضه سوخت به این شرکت ها در فرودگاه های کشور افزود: براساس جلسات هماهنگی که با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری انجام گرفت، مقرر شد تمامی شرکت های هواپیمایی در مسیرهای پرواز های داخلی و خارجی در مدت یک هفته نسبت به پرداخت بدهی های بنزینی خود به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های های نفتی اقدام کنند.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه از ماه ها قبل نسبت به پرداخت بدهی ها با شرکت های هواپیمایی داخلی مذاکرات گسترده و مکاتبات گسترده ای با انجمن شده بود، در عین حال تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی داخلی به این مذاکرات و مکاتبات توجهی نکردند و از روز گذشته عرضه بنزین به تمامی شرکت های هواپیمایی در فرودگاه های کشور متوقف شد.

مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه با توافق‌های انجام شده از شب گذشته عرضه سوخت به تمامی شرکتهای هواپیمایی در فرودگاه ها از سر گرفته شده است، بیان کرد: این با موافقت سازمان هواپیمایی کشوری است و مقرر شده تا 7 روز  آینده حساب و کتاب نهایی بین ایرلاین‌ها و وزارت نفت انجام شود.

وي با تاکيد بر اينکه حجم کل بدهی های شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی را حدود 700 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان ایرلاین‌ها در مسیرهای پروازی داخلی حدود 490 میلیارد تومان و ایرلاین‌ها در مسیرهای پروازی خارجی بیش از 200 میلیارد تومان بدهی دارند./عب
برچسب ها: نفت ، مهلت ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار