با پیشرفت علم چراغ ها و منابع نوری متفاوتی به وجود آمده است که این روزها می توانیم مهمترین و پرکاربردترین آن ها را "ال ای دی" بدانیم که از آن در کارهای بسیاری از استفاده می شود.


به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، بسیاری از وسایلی که ما روزانه با آن ها سروکار داریم مانند: تلویزیون های نمایش، چراغ های راهنمایی و ... از "ال ای دی" ها ساخته شده اند. این در حالی است که گاهی اوقات استفاده های آن از عرف همیشگی خارج شده و تبدیل به خلاقیت های گوناگون شده است.
کاغذ دیواری



یکی از زیباترین و همچنین جالب ترین ایده هایی که تا به حال در مورد استفاده از ال ای دی ارائه شده است کاغذ دیواری های رنگارنگ است. این کاغذ دیواری ها که فیلیپس آن ها را ساخته است از جداره های مخصوص و با استفاده از مواد خاصی ساخته شده اند. این باعث می شود که چراغ ها در داخل آن قرار بگیرند و به هر سبکی که شما داشته باشید و با هر نقشی به نمایش در آیند.

یخ



شای به نظر خیلی جالب باشد که یخ نیز تبدیل به ال ای دی شده است. سال گذشته یک شرکت فناوری قطعه های مکعب شکلی را وارد بازار کرد که به شکل یخ بودند و درون آن ها لامپ های ال ای دی به رنگ های مختلف کار شده بود. نمونه های اولیه این یخ ها تنها برای تزئین هستند اما این شرکت اعلام کرده است که نمونه های اصلی آن که آب و یا نوشیدنی را خنک هم می کنند در راه اند.

چمن



هر موجودی که در طبیعت یافت می شود همیشه و بدون شک از نمونه های مصنوعی اش زیباتر و بهتر است و ای مسئله در مورد چمن نیز صدق می کند. البته برخی مواقع استفاده از چمن های ال ای دی می تواند بسیار زیبا نیز باشد چرا که هم باغچه شما را نورانی می کند و هم اینکه میتواند فضای زیبایی را در میان دیگر چمن ها ایجاد کند. شرکت تولید کننده آن حتی اعلام کرده بود که می خواهد نمونه هایی را برای زمین های فوتبال تولید کند.

شیر آب



یکی از بهترین و کاربردی ترین ایده هایی که تا به حال برای استفاده از ال ای دی داده شده است شیر آب های نورانی بوده است. این شیرهای آب دارای بخش اضافی در قسمت انتهایی هستند و ویژگی های مختلفی دارند. این ال ای دی ها با باتری یا برق نیازی ندارند و با نیروی آب روشن می شوند. در صورتی که دمای آب پایین و زیر 32 درجه باشد رنگ ابی را نشان می دهد، اگر دما بین 33 تا 41 درجه باشد به زنگ سبز تغییر می کند و اگر آب داغتر شود رنگ آن قرمز می شود تا مواظب پوست دستانتان باشید.

قاب تلفن



یکی دیگر از کاربردهای جالب ال ای دی در قاب های تلفن است که این روزها نمونه های از آن برای تلفن های مختلف در بازار وجود دارد. این قاب ها با استفاده از سیگنال های دریافتی تلفن شما کار می کنند به طوری که در صورت دریافت پیغام یا برقراری تماس شروع به چراغ زدن می کند تا متوجه شوید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار