رییس واحد پیش بینی اداره كل هواشناسی خوزستان گفت: ذرات آلاینده هوا كه قسمت های غربی و جنوبی خوزستان را از صبح سه شنبه فراگرفته است به تدریج سایرمناطق استان را نیز در برمی گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، بهرام جنتی گفت: فرو نشست ذرات گرد و خاك دست كم تا عصر امروز به طول خواهد انجامید .

وی  گفت: به علت نفوذ یك سیستم ناپایدار از اواسط وقت فردا انتظار بارش پراكنده تا پنجشنبه دراستان وجود دارد كه بیشتر مناطق شمال خوزستان و دامنه های زاگرس در شرق استان را فرا می گیرد.

مسوول روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت:ذرات آلاینده هوا دراهواز مركزاستان خوزستان هم اینك 1405میكروگرم برمترمكعب و به 8 برابر حد مجاز رسیده است .

شهریار عسكری با اشاره به تاثیر نامطلوب ریزگردها بر بیماران مبتلا به مشكلات ریوی و قلبی از شهروندان خوزستانی خواست در هنگام استقرار ریزگردها حتی الامكان از خروج غیرضروری از منازل و محل كار اجتناب كنند.

وی بااشاره به آلودگی هوا در آبادان و خرمشهر استفاده از ماسك های استاندارد دراین مناطق را توصیه كرد و از ذكر میزان ریزگردها در شهرهای استان با بیان اینكه هنوز گزارش ها گردآوری نشده است خودداری كرد.

عسكری تعداد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان خوزستان را 16 دستگاه ذكركرد و گفت: 4 ایستگاه اهواز در محل اداره كل حفاظت محیط زیست، دانشگاه شهید چمران، فرودگاه بین المللی اهواز مستقر هستند.

 از دفتر اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی اهواز نیز حاكی است كه پروازها ی این فرودگاه از مبدا اهواز و مسیرهای عكس از صبح دوشنبه تاساعت مخابره خبر انجام و هیچ یك لغو نشده است./ب
برچسب ها: ریزگر ، جنوب غرب ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.