تبریز/

مستندسازی تاثیرات و اقدامات صورت گرفته در زلزله ارسباران

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی از مستندسازی تاثیرات و اقدامات صورت گرفته در حادثه زلزله 21 مرداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، ساعی با اعلام این خبر، به شاخص های مختلف زلزله اهر، هریس و ورزقان اشاره کرد و افزود: وسعت زلزله 21 مرداد، در محدوده‌ای برابر 5 هزار و 870 کیلومترمربع بود و در صورتی که اثرات بحران را در مقیاسی که اتفاق افتاد بررسی کنیم، این زلزله حدود 10870 کیلومترمربع از وسعت استان را شامل می‌شد.

وی با بیان این که وسعت این محدوده از نظر استراتژیک و مسائل جغرافیایی منطقه، بسیار حساس بود، به اقدامات بعد از زلزله اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته شده در لحظات اولیه حادثه، توانستیم با حضور گسترده گروه‌های مختلف، بحث امداد، نجات و جستجو را در کمتر از 24ساعت انجام بدهیم که این امر در نوبه خود، بی‌نظیر بوده و در بحث‌های مربوط به امداد و نجات حوادث، رکورد موفقی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سطح خسارات وارد آمده به واحدهای مسکونی زلزله‌زده، یادآور شد: در جریان زلزله حدود 18718 واحد مسکونی روستایی، به کلی تخریب شده و در سطح شهرها نیز در مجموع حدود 30هزار واحد مسکونی و ابنیه آسیب دید.

ساعی افزود: با برنامه‌ریزی‌های دقیق تدوین‌شده، هم‌اکنون شاهد اتمام ساخت 11 هزار و 150 واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن هستیم./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.