دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و نماینده دانشگاههای علوم پزشکی کشور در نشست مدیران نظام سلامت با رییس جمهور که عصر دوشنبه 18 دیماه برگزار شد، دستاوردهاي كسب شده در بخش سلامت را بیش از حد تصور برشمرد.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران  به نقل از وب دا؛وی در سخنان خود با اشاره به 12 برابر شدن بودجه سازماني بخش سلامت از سال 85 تاكنون خاطرنشان کرد: دستاوردهاي كسب شده در بخش سلامت و بهداشت و درمان بيش از حد تصور است و موفقيت‌هاي خوبي نيز در زمينه فاكتور 7 داشتيم.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت دكتر احمدي‌نژاد به خوبي به موضوع هدفمندكردن يارانه‌ها پرداخت در حالي كه سال‌هاي متمادي عده‌اي فقط شعار دادند و از كنار آن عبور كردند.

دکتر ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به وجود تفاوت بسیار زیاد بین تعرفه های درمانی بخش دولتی و خصوصی افزود: هم اکنون تعرفه های درمانی بخش دولتی و خصوصی به میزان پنج برابر با هم تفاوت دارند درحالی که باید به هم نزدیک باشند. هیچ کجای دنیا تفاوت تعرفه های درمانی بخش دولتی و خصوصی تا این اندازه متفاوت نیست.

رئیس دانشگاه در سخنان خود تاکید کرد: نزدیک شدن تعرفه های درمانی بخش دولتی و خصوصی زمینه رقابت این بخش ها با یکدیگر را فراهم می کند تا بیماران از مزایای آن بهره مند شوند.

وی یاد آور شد: طبق گزارش مرکز آمار ایران، آثار تورم در بخش سلامت 5 تا 10 درصد بیش از سایر بخشهاست ، بنابراین نزدیک سازی تعرفه های درمان بخش دولتی و خصوصی بیش از پیش ضروری است.

دکتر ابوالقاسمی با اشاره به تعداد نیروی انسانی تربیت شده در نظام سلامت اظهار داشت: این نیروها باید در اختیار کشورهای همسایه نیز قرار گیرند زیرا اکنون سالانه سه هزار متخصص تربیت می کنیم که بخشی از آنها را می توانیم به کشورهایی چون عراق و افغانستان بفرستیم.

وی تاکید کرد: باید یک قانون الزام آور برای دانشگاه های علوم پزشکی تعیین شود تا امکان مداخلات آموزشی برای تربیت متخصصان و فرستادن سفیران سلامتی به کشورهای دیگر فراهم شود./ع2

برچسب ها: تعرفه ، بیمار ، سلامت ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار