دبیر تشخیص مصلحت نظام با ارائه پيشنهاد تشکيل مجمعي از خواص که متشکل از اساتيد حوزه،‌ نمايندگان مجلس، اساتيد دانشگاه و کارشناسان برجسته است، گفت: قضاوت کردن درباره موفقيت ائتلاف 1+2 زود است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی صبح امروز در حاشيه مراسم ختم آيت الله مجتبي تهراني در جمع خبرنگاران پيرامون ائتلاف 1+2 اظهار داشت: لازم است نخبگان تعیین کننده يک ائتلاف باشند اما کنار هم قرار گرفتن چند نفر کنار يکديگر امر مطلوبي است؛ ائتلاف واقعی زمانی صورت می‌گیرد که از دل جمعی از خواص بیرون بیاید.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم صد نفر از اساتید حوزه، صد نفر از اساتید دانشگاه، صد نفر از نمایندگان مجلس و صد نفر از کارشناسان برجسته کشور در این مجمع حضور داشته باشند تا کسانی که قصد ائتلاف دارند برنامه‌های خود را در چنین مجمعی ارائه کنند و آن خواص تشخیص بدهند چه کسی می‌تواند قوه مجریه را اداره کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اينکه این طرح را هشت سال پیش در سال 84 ارائه کردم، ادامه داد: بايد متناسب با این مجمع خواص، دولت ائتلافی تشکیل شود که اگر به آن عمل می‌شد حوادث هشت سال گذشته اتفاق نمی‌افتاد.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کشور حساس‌تر هم شده است، گفت: در حال حاضر با تحریم‌های اقتصادی مواجه هستیم و فشار اقتصادی بسیار زیادی روی مردم است لذا ائتلاف افراد اگر برای این باشد که امتیازاتی به هم بدهند و یا بگیرند مشکل مردم را حل نمی‌کند لذا هر دولتی که در آینده می‌خواهد شکل بگیرد باید هدف اصلی‌اش حل مسائل اقتصادی کشور باشد.

وی درباره سوالي مبني بر موفقيت ائتلاف 1+2 اظهار داشت: در حال حاضر قضاوت کردن زود است ولی اینکه چند نفر بنشینند و با خودشان به توافق برسند نادیده گرفتن افکار عمومی و نظرات خواص است لذا باید یک منطقی مبنای ائتلاف باشد و این ائتلاف‌ها اگر منطق نداشته باشد زود تشکیل شده و زود منحل می‌شود.

رضایی در مورد رویکرد اخیر عسگراولادی تصریح کرد: هر فردی نظر و دیدگاه‌های خود را دارد و قابل احترام است لذا با حمله کردن به افراد به نتیجه‌ای نمی‌رسیم و باید به سمت تعامل و گفتگو پیش برویم.

وي تصریح کرد: همه افراد می‌توانند دیدگاه‌های خود را داشته باشند ولی تعامل و گفتگو در کشور نباید تعطیل شود، در غیر این صورت رقابت و همکاری درستی نمی‌توانیم با هم داشته باشیم.

رضايي درباره مذاکرات 1+5 نيز اظهار داشت: نيازي نيست از اصول خود عقب نشيني کنيم ولي من موافقم که مذاکرات با 1+5 جدي تر از گذشته صورت گيرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: تعامل و گفتگو در حوزه نیروهایی که نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند باید ریاست شود و ما بتوانیم در یک محیط تفاهم‌آمیز به مردم و نظام کمک کنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: رضایی ، نخبگان ، ائتلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار