اخراج يک زن سالمند فرانسوي از خانه سالمندان به علت بدهي موجي از اعتراضات را در اين کشور برانگيخته ست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ به نوشته روزنامه لوموند در اينترنت ، زني 94 ساله در فرانسه به علت بدهي از خانه سالمندان منطقه شاويل در حومه پاريس اخراج شد. 
مدير اين خانه سالمندان مي گويد او از دوسال پيش هزينه اجاره خانه سالمندان را پرداخت نکرده و حدود چهل هزار يورو به اين مرکز بدهي دارد. 
اين زن سالمند روز جمعه با وسايلش از اين خانه سالمندان بيرون انداخته شد و با آمبولانس به خانه پسرش فرستاده شد. اما راننده آمبولانس پس از حضور در محل متوجه شد کسي در خانه نيست و سپس او را به اورژانس بيمارستان محل منتقل کرد. رئيس اين بيمارستان که از اين اقدام خانه سالمندان به خشم آمده بود ماموران ژاندارمري را از موضوع مطلع  و خبر  را رسانه اي کرد. 
 اين ماجرا خشم مسئولان فرانسوي را برانگيخته است چرا که بر اساس حکم دولت، هيچ شهروندي در فصل زمستان نبايد از محل اسکان خود اخراج شود. 
ميشل دلوني وزير مشاور در امور سالمندان اعلام کرد دولت پس از تحقيق درباره صحت اين واقعه تصميمات لازم را خواهد گرفت. 
وي در تماس با خانه سالمندان يادآوري کرد هيچ سالمند بالاي هفتاد ساله اي نمي تواند از اتاق اقامتگاهش در چنين مراکزي اخراج شود حتي اگر فصل زمستان هم نباشد. 
ژروم پليسيه تحليلگر فرانسوي و پژوهشگر مسائل سالمندان در اين زمينه گفت اخراج سالمندان به علت موقعيت ضعيف شان در فصل زمستان ممنوع است و اين اتفاق در فرانسه امري شرم آور تلقي مي شود. 
اين قضيه نشان مي دهد رفتار با سالمندان در حال حاضر در جوامع امروزي چگونه است و ديدگاهها از سالمندان کاملا غيرانساني شده است.
وي ادامه داد پيش از آن نيز مواردي مشابه گزارش  شده بود يعني افراد سالمند در بيمارستان تحت عمل جراحي قرار گرفته بودند، سپس در آخر هفته اين ا فراد بدون همراه، به خانه هاي سرد و بدون شوفاژ فرستاده شده بودند و کسي حتي براي تهيه آذوقه براي آنان حضور نداشت. اين حقيقت تلخ متاسفانه رسانه اي نشده است. 
موج گرماي تابستاني سال 2003 که موجب مرگ پانزده هزار نفر در فرانسه شده بود، از وخامت وضع سالمندان در اين کشور پرده برداشت . 
ژروم پليسيه ادامه داد در آن سال شاهد وقايع وحشتناکي بوديم. اجساد برخي از سالمندان پس از چندين هفته در خانه هايشان پيدا شده بود، اجسادي در سردخانه ها مانده بودند بدون آنکه کسي به دنبال آنها بيايد. ده سال بعد هنوز جامعه امکانات کافي براي بهبود وضع سالمندان فراهم نکرده است.
گزارشي در سال 2009 از وضع سالمندان، که از شبکه فرانس دو پخش شده بود، موارد بدرفتاري با افراد سالمند را برجسته کرده بود. در اين گزارش موارد ضرب و شتم، خشونت فيزيکي و لفظي و امثال آن با سالمندان پخش شده بود. 
ژروم پليسيه ادامه داد حتي امروز نيز کارکنان خانه هاي سالمندان براي نحوه برخورد با بيماريها نظير بيماري آلزايمر به خوبي آموزش نديده اند. در حال حاضر ششصد و پنجاه هزار سالمند فرانسوي در خانه هاي سالمندان زندگي مي کنند. 
هشتاد و چهار درصد از آنان افراد غيرمستقل به شمار مي روند. در مجموع ده درصد از افراد بالاي هفتاد و پنج سال و بيست و چهار درصد از افزاد بالاي هشتاد و پنج سال در خانه هاي سالمندان اقامت دارند. اکثر آنان را زنان تشکيل مي دهند. هزينه نگهداري هر سالمند در اين مراکز به طور متوسط دو هزار يورو در ماه است. 
بخش قابل توجهي از اين هزينه ها بر دوش فرزندان اين افراد است. يکي از کارشناسان فرانسوي خاطر نشان کرد اين وضع نشان مي دهد صدها هزار فرانسوي مجبور مي شوند براي اقامت در خانه سالمندان، همه درآمدهاي بازنشستگي خود را به اين مراکز بدهند و گاه حتي فرزندان و نوه هاي خودر را در گير اين هزينه هاي سنگين مي کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار