مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: با وجود کاهش روند استفاده از داروهای غیرمجاز در رشته بدن‌سازی، باید با افزایش نظارت مسئله دوپینگ به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، تیشه‌گران شامگاه دوشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام کردستان با اشاره به علاقه‌مندی زیاد در میان جوانان برای پرداختن به ورزش پرورش اندام ، اظهار کرد: باید تلاش شود تا این اشتیاق در مسیر صحیح هدایت شود.
وی با تاکید بر معضل استفاده برخی ورزشکاران این رشته از مواد نیروزای غیرمجاز در سراسر کشور، گفت: این مسئله هم از سوی فدراسیون پرورش اندام و هم از جانب وزارت ورزش و جوانان به صورت جدی پیگیری می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از افزایش نظارت بر مسئله دوپینگ توسط معاونت ورزش اداره‌کل و هیئت پزشکی ورزشی استان خبر داد و تصریح کرد: کشف و ضبط تعدادی از این مواد طی چند وقت اخیر در همین راستا بوده است.
تیشه‌گران با بیان اینکه ورزش بدنسازی با دو بعد تقویت جسم و پرورش روح به صورت توامان مرتبط است، اظهار کرد: شایسته است مربیان و متولیان باشگاه‌ها در این خصوص دقت بیشتری اعمال کنند.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان کردستان استفاده از داروها در باشگاه‌ها زیر نظر مربی انجام می‌شود و افرادی که مواد نیروزا مصرف می‌کنند معمولا زیر نظر مربی‌های دلسوز این کار را انجام نمی‌دهند.
وی با پذیرش وجود داروهای غیرمجاز در بعضی باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: معمولا جوانان کم‌اطلاع برای تقویت حجم عضلات خود از این مواد استفاده کرده بدون آنکه از عواقب خطرناک آن آگاهی داشته باشند./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.