عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی سلیمانیه کردستان عراق گفت:اقلیم کردستان عراق از حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی اصفهان استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان «حاج احمد کلاری»در دیدار بارئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:کردستان عراق دارای ظرفیت بالایی در بخش‌های مختلف جهت سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی است و شرکت‌های اصفهانی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی مشترکات فرهنگی و اجتماعی منطقه کردستان عراق با ایران را بسیار مهم و تاثیرگذار در روابط فیمابین برشمرد و گفت:کردهای عراق تمایل بیشتری جهت همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه دارند زیرا ایران در سخت‌ترین شرایط همواره حامی کردهای عراق بوده است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی سلیمانیه کردستان عراق با اشاره به قانون سرمایه گذاری در اقلیم کردستان عراق گفت:اقلیم تلاش کرده با وضع قوانین حمایتی،زمینه حضور سرمایه گذاران در این بخش را فراهم سازد.

وی از برگزاری جشنواره فرهنگی و اقتصادی استان اصفهان طی روزهای اول تا سوم اسفند سال جاری در سلیمانیه استقبال کرد و گفت:اتاق بازرگانی سلیمانیه تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه موفق این جشنواره خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مالکیت در شهرک‌های صنعتی اقلیم به صورت 51 و 49 درصد نیست بلکه شرکت‌های ایرانی می‌توانند مالکیت کامل داشته باشند.

کلاری از وجود امکانات برق و آب برای شهرک‌های صنعتی سلیمانیه و کلار خبر داد و گفت:به زودی پالایشگاه تصفیه نفت و گاز در نزدیکی این شهرک ایجاد می‌شود که نیاز سوخت واحدهای صنعتی را برطرف کند.

وی استان اصفهان را دارای ظرفیت در بخش صنعت دانست و گفت:حضور صنعت گران استان اصفهان در شهرک‌های صنعتی می‌تواند عامل موفقیت این شهرکها باشد.

رییس اتاق اصفهان در این دیدار تقویت روابط اتاق‌های بازرگانی اقلیم کردستان عراق با اصفهان راخواستار شد و گفت:کردستان عراق با ایران دارای مشترکات تاریخی،اجتماعی،سیاسی و فرهنگی است و باید از این ویژگی‌ها در توسعه روابط اقتصادی دو طرف استفاده شود.

«خسرو کسائیان» خاطر نشان کرد:بازرگانان و فعالان اقتصادی استان اصفهان طی یک دهه اخیر در بازار کردستان عراق حضور داشتند ولی بایستی روابط اقتصادی را بیش از وضع موجود تقویت شود./ع

وی نقش اتاق بازرگانی را معرفی توانمندی‌ها و ایجاد بستر برای حضور فعال سرمایه گذاران و صنعتگران در سایر کشورها برشمردو گفت:اتاق اصفهان در راستای ایجاد بازارهای هدف اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگی و اقتصادی در سلیمانیه کردستان عراق کرده تا اعضای اتاق با حضور در این جشنواره توانمندی و قابلیت‌های خود را در اختیار تجار و بازرگانان اقلیم قرار دهند.

کسائیان تاکید کرد:ایران و کردستان عراق در قرون گذشته در قالب یک کشور واحد بودند و مشترکات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی می‌تواند در بخش اقتصادی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است در این دیدار هماهنگی‌های لازم جهت حضور اعضای اتاق بازرگانی اصفهان در جشنواره اقلیم کردستان عراق صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.