بعد از گذشت 50 روز هنوز وضعیت ارز دانشجویان بورسیه در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

حسن مسلمی نائینی مدیر کل امور بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:  براساس مسئولیتی که وزارت علوم دارد و البته با توجه به افزایش تعداد دانشجویان که هر روزه افزایش می یابد هم اکنون نیازمند اعضای هیئت علمی هستیم و این در حالی است که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان دکتری در رشته های اولویت دار به خارج از کشور اعزام می شوند و نیازمند بودجه ای در خصوص هستیم که اما این بودجه تا کنون تامین نشده است.

وی افزود: این مبلغ ارز، به عنوان حقوق و مقرری این دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند محسوب می شود و باید به صورت ماهانه به دست آن ها برسد و الا این دانشجویان با مشکلات هزینه ای و حتی سیاسی روبرو می شوند.

وی به جلسه ارتباطی با ویدئو کنفرانسی که با دانشجویان برقرار کرده اشاره کرد و افزود: در جلسه کنفرانسی که با برخی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه های اروپایی کشورهای روسیه و ترکیه از طریق انجمن اسلامی برگزار کردیم دانشجویان اظهار داشتند که مشکلات زیادی از جمله شهریه، اجاره و حتی بیمه را دارند و در خصوص این موارد دغدغه های زیادی دارند.

برای بورس دانشجویان بلند مدت و کوتاه مدت نیازمند ارز هستیم

مسلمی نائینی در ادامه گفت: در اوایل مهر ماه جلسه ای با رحیمی معاون اول ریاست جمهوری مسئولین اقتصادی و وزیر علوم برگزار شده بود و تصمیمات خوبی هم گرفته شده بود و امیدوار بودیم که این مشکلات دانشجویان حل شود اما متاسفانه این بودجه تامین نشد.

وی افزود: مشکلات دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل می کند به اندازه کافی بالا است و علیرغم آن مشکلات هم اکنون بحث بودجه هم اضافه شده است .

مسلمی نائینی تصریح کرد: هم برای بورس دانشجویان بلند مدت و هم بورس کوتاه مدت نیازمند ارز از بانک مرکزی هستیم که امیدواریم بانک مرکزی بحث ارز دانشجویان بورسیه را در اولویت قرار دهد./ع2
برچسب ها: ارز ، دانشگاه ، علوم ، بورسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار